مدیر کل راه آهن قم با اشاره به اینکه راه آهن قم گامهای اساسی در راستای کاهش سوانح ریلی و افزایش ایمنی قطار ها برداشته است گفت:راه آهن قم توانست در رتبه‎ بندی براساس شاخص سیستم مدیریت ایمنی (SMS) رتبه اول را‎ در بین مناطق منتخب راه آهن کشور کسب کند.
کد خبر: ۶۴۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 22 June 2018

به گزارش تابناک قم، محسن اعتماد طی گفت و گویی با اشاره به اهمیت پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی در اداره کل راه آهن قم افزود: پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی ،شناسایی خطرات و تلاش در جهت رفع آنها با تعریف اقدامات اصلاحی و اقدامات کنترلی مثمرثمر نیازمند فرهنگ سازی ریشه ای و عمیق در کلیه سطوح میباشد لذا ما موظف به برنامه ریزی دقیق به منظور افزایش دانش کارکنان و نیز حاشیه نشینان ریلی جهت ارتقای سطح کیفی و ایمنیدر راه آهن قم هستیم.

وی بر حذف گذر گاههای غیر مجاز در راستای کاهش سوانح برخورد با وسایل جاده ای و عابرین پیاده تاکید و خاطر نشان کرد: شناسایی و برنامه ریزی جهت رفع نقاط حادثه خیز از جمله مواردی است که منجر به افزایش ایمنی و در نتیجه کاهش سوانح شده است.

وی اضافه کرد:حذف گذرگاههای غیر مجاز حد فاصل ایستگاه قم و گار مانوری،ایستگاه محمدیه-شوراب ،محمدیه – ساقه از جمله اقدامات صورت گرفته است که به طور مستمر توسط مامورین مورد پایش قرار می گیرد.

مدیر کل راه آهن قم خاطرنشان کرد: در راستای پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی می توان به بازدیدهای دوره ای از طول خطوط ریلی،بازدید های شبانه و نامحسوس،اعزام مامورین به طول خط در شرایط مختلف جوی،تشکیل و برگزاری جلسات ارتقاء ایمنی به صورت هفتگی با حضور روسای ادارات و گروهها اشاره کرد.

اعتماد با اشاره به عملکرد مثبت گروه ها و ادارات مختلف راه آهن قم در راستای ارتقای سطح ایمنی اظهار کرد:مواردی چون تشکیل کمیته های حفاظت فنی ،طراحی وچاپ و توزیع بروشور با موضوعات فرهنگ سازی ایمنی در بین حاشیه نشینان خطوط راه آهن ، شناسایی پتانسیل خطرات حوزه اداره کل وتعریف اقدامات کنترلی در جهت به حداقل رساندن حوادث ریلی و همچنین تشکیل اتاق فکر ایمنی در راستای کاهش سوانح در دستیابی به این مهم تاثیر گذار بوده است.

وی اذعان کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی واحد برنامه‎ ریزی و تضمین ایمنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، راه آهن قم توانست رتبه نخست را بین مناطق راه آهن کسب نماید که این موفقیت در نوع خود بی سابقه بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار