معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: خط تولید کود کمپوست در دو ماه آینده در شهر قم راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 07 August 2018

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع در پنجاه و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: باید از تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن در مسئله جمع‌آوری پسماند استفاده کرد.

وی با تأکید بر راه‌اندازی خط تولید کود کمپوس در سازمان مدیریت پسماند قم افزود: در دو ماه آینده خط تولید کود کمپوست در قم راه‌اندازی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: مسئله مدیریت پسماند و دفع آن مسئله مهمی بوده که باید شهرداری توجه ویژه‌ای بر آن داشته باشد چرا که این بخش از وظایف شهرداری به‌صورت مستقیم با سلامتی شهروندان گره‌خورده است.

سامع خاطرنشان کرد: هزینه حق الدفع پسماندهای شهری یکی از مهم‌ترین مسائل پیرامون مدیریت پسماند قم بوده که شهرداری باید توجه ویژه‌تری بر آن داشته باشد.

نایب‌رئیس شورای شهر قم نیز با اشاره به مشکلات پیرامون سازمان مدیریت پسماند تأکید کرد: با روند فعلی نمی‌توان انتظار داشت که اتفاق مثبت در مسئله پسماند اتفاق افتاده و شاهد بهبود این بخش باشیم.

حسن بختیاری ادامه داد: مجموعه مالی شهرداری باید کمک‌های بیشتری در تجهیز ماشین‌آلات پسماند و هازم های لازم انجام دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های پسماند طرح‌های در نظر گرفته‌شده بود که متأسفانه هنوز محقق نشده است.

بختیاری با انتقاد از رویکرد شهرداری در مسئله حمل‌ونقل عمومی ابراز کرد: متأسفانه شهرداری قم توجه و التفات کافی نسبت به بخش دولتی و خصوصی حمل‌ونقل عمومی ندارد و هر دو بخش ازنظر اقتصادی با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی عنوان کرد: حقیقت این بوده که در حال حاضر شرکت‌هایی که در بخش حمل‌ونقل عمومی فعالیت می‌کنند کارکرد و خروجی لازم را ندارد و از چالاکی مورد انتظار برخوردار نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار