معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: ظرفیت توسعه استان قم مبتنی بر گردشگری مذهبی و زیارتی است.
کد خبر: ۶۴۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 07 August 2018

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور دیگر در مراسم رونمایی از پرتال آموزشی و اطلاع رسانی کانون فناوری اطلاعات استان قم عنوان کرد: استان قم 1میلیون و 350هزار نفر جمعیت ساکن و تقریبا 23میلیون نفر جمعیت زائر دارد، هر زائر که به قم سفر می کند به طور میانگین هزار دلار هزینه می کند که این مسئله یک بازار بی نظیر برای ما فراهم می‌کند؛ بر همین اساس باید توجه شود که شرکت های کامپیوتری و IT قم چقدر از این بازار سهم دارند.

وی با بیان اینکه اگر بر روی پرتال ارائه شده در این جلسه کار شود، می تواند به عنوان پرتال استانی مورد استفاده قرار بگیرد، ادامه داد: هر پرتال باید از سه ویژگی برخوردار باشد؛ اول اینکه نیازهای مردم محل را تامین کند، دوم اینکه اطلاع رسانی مناسب برای هم میهنان در سراسر کشور داشته باشد و سوم نیازهای افراد مختلف در همه‌ی دنیا را تامین کند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: ما هر سال به واسطه کمیته نظارت، به ارزیابی زائرین می پردازیم و رنج سنی، جنسیت، قومیت و استان های مبدا را مشخص می کنیم؛ هر سال بعد از تهران، از آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان و مازندران بیشترین تعداد زائر را داریم؛ باید بر اساس این آمار به برنامه ریزی برای این زائرین توجه شود و همچنین بررسی شود چرا از برخی استان ها، زائر کمتری به استان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق آمار کسب شده در ایام عید، بیش از 93درصد زائرین، تمایل دارند که دوباره به قم سفر کنند و بیش از 65درصد زائرین، بالای 200هزار تومان از بازارهای قم خرید کرده اند؛ اما نکته مهم این است که سهم IT در این بازار به چه مقدار می‌تواند باشد.
معاون امور زائرین استانداری قم عنوان کرد: ما ده ها آیتم مانند نرم افزارها و بازی های رایانه ای که می تواند برای حوزه IT درآمدزا باشد، در اختیار داریم ؛ قم به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی ظرفیت های زیادی دارد که ما هنوز حتی نتوانسته ایم آن ها را کشف کنیم.

عالی پور در ادامه گفت: ما در استان قم به دنبال کشف نفت نیستیم، ظرفیت های استان قم مشخص است، ظرفیت توسعه استان قم مبتنی بر گردشگری مذهبی و زیارتی است؛ یعنی در استان قم مانند دیگراستان ها سنجش و ارزیابی به عمل آمده و بستر حرکت و توسعه این استان را گردشگری مذهبی و زیارتی معرفی کرده اند.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه، برای توسعه سه شهر زیارتی ایران یعنی قم، مشهد و شیراز قانون مجزا تدارک دیده شده است؛ کار برای انجام دادن زیاد است و ما باید از نظرات و ظرفیت ها استفاده کنیم، باید برای درآمدزایی در حوزه IT، همفکری و برنامه ریزی صورت بگیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار