رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم:
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، با اشاره به برخی نواسانات قیمت کاغذ در کشور و قم گفت: اتحادیه ها و تعاونی ناشران در کشور ظرفیت های خوبی برای کوتاه کردن دست واسطه ها دارند که استفاده از آن به طور قطع موجب ثبات در قیمت کاغذ می شود.
کد خبر: ۶۴۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 07 August 2018

به گزارش تابناک قم،حمید خرمی با بیان اینکه هیچ تغییری در روزها و هفته های گذشته نسبت به نرخ ارز یارانه ای دولت روی نداده است ، دلیل اصلی نوسان کاغذ را ناشی از فعالیت مخرب دلالان دانست و ادامه داد: دلال ها و واسطه ها با وجود دریافت کاغذ به نرخ یارانه ای ، آن را احتکار و با نرخ دلار آزاد به صورت قطره چکانی توزیع می کنند که این امر مهمترین دلیل افزایش قیمت است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم با تاکید بر توانایی دولت برای ایجاد ثبات در بازار کاغذ گفت: با ورود قوی تعزیرات حکومتی و برخورد با احتکارکنندگان و همچنین دغدغه و پیگیری های فراوان وزارت فرهنگ و ارشاد برای جلوگیری از افزایش نرخ کاغذ و برخورد با دلالان، بزودی شاهد ثبات در این زمینه خواهیم بود.

خرمی ثبات را لازمه حیات صنعت نشر دانست و ادامه داد: نوسان نرخ ارز لطمه سنگین به حوزه نشر خواهد زد و ادامه آن موجب ورشکستگی، بی رونقی و تعدیل نیرو در این صنعت فرهنگ ساز می شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به دغدغه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری های مستمر، به طور قطع کشور از این مسیر عبور خواهد کرد افزود: نظارت جدی، موثر و قاطع دستگاه های نظارتی در مورد نحوه توزیع کاغذ، کوتاه کردن دست واسطه ها، تخصیص مستقیم کاغذ به تعاونی ها و اتحادیه ها و استفاده از ظرفیت های این تشکل های صنفی و مردمی برای توزیع از جمله اقدام هایی است که در ثبات قیمت کاغذ کمک خواهد کرد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم با اشاره به تجربه موفق واردات کاغذ توسط شرکت تعاونی ناشران قم افزود: این تعاونی با واردات، کاغذ مورد نیاز ناشران عضو تعاونی را تامین کرد که این امر موجب ثبات بازار در قم در هفته های گذشته شده بود ولی با اتمام این کاغذها و ورود دلالان شاهد افزایش قیمت در این استان هستیم.

خرمی ادامه داد: شرکت های وارد کننده کاغذ که دلار یارانه ای دریافت کرده اقدام به افزایش قیمت نمی کند بلکه واسطه ها و دلالان با احتکار و توزیع آنها با نرخ دلار آزاد دلیل اصلی نوسان بازار هستند که باید با این واسطه ها با قدرت و سرعت برخورد شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار