مدیر حوزه‌های علمیه:
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: روحانیت در عصر جدید با چالش‌های بسیار پیچیده مواجه است و در شرایط بسیار سنگینی به سر می برد که در طول تاریخ هرگز اینگونه نبوده است.
کد خبر: ۶۴۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 06 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به اینکه در فصل تابستان 17 هزار طلبه به فعالیت تحصیلی و علمی اهتمام داشته و در دوره‌های مختلف حضور یافته اند، بیان کرد: تحصیل 6 هزار طلبه در دوره‌های تحصیلی تابستان از دیگر اقداماتی است که موجب کوتاه شدن دوره تحصیل خواهد دش.

وی از بازنگری تقویم تحصیلی حوزه علمیه خبر داد و گفت: در این تقویم 40 روز در اختیار مدیران قرار گرفته و 170 روز تحصیلی نیز مد نظر قرار گرفته است که این تعداد روز نیز افزایش می یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه تحصیل علم باید همراه با رشد اخلاقی و تربیتی باشد، یادآور شد: درس خواندن، مقابله با دشمنان و دیگر مجاهدت‌ها از نوع مجاهدت‌های درونی است که شناخت یافتن به درون مسئله سختی است و اگر فعالیت تحصیلی همراه با این شناخت نباشد، دنیای درون به میدان تاخت و تاز شیطان تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه دستیابی به شناخت عالم درون و رشد اخلاقی و تربیتی با کلاس‌های چندساعته و دوره‌های بلند مدت محقق نمی شود، افزود: باید این مهم در مسیر برنامه‌های دقیق و طولانی مدت محقق شود.

اعرافی با تاکید بر اینکه طلاب باید هر روز نسبت به پیشرفت اخلاقی خود توجه داشته و ارزیابی لازم را داشته باشند، گفت: شرایطی که امروز روحانیت با آن مواجه بوده بسیاری پیچیده شده و چنین شرایطی سنگینی در تاریخ کم نظیر است.

وی با اشاره به اینکه علوم انسانی و اجتماعی دنیایی به عنوان رقیبی برای دین خلق شده است، بیان کرد: اینکه گفته شود حوزه نباید به این علوم کار داشته باشد اشتباه است علوم انسانی اجتماعی با نظریاتی آمیخته شده که می خواهد جایگزین دین شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نباید نسبت به این علوم ساده انگاری داشت یا آنها را کنار گذاشت، اضافه کرد: باید با تکیه بر توان مجتهدان و صاحب نظران اندیشه دینی غنی تر عرضه شده و ابواب فقهی با مسائل مستحدثه عجین شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار