مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قم گفت: باید اطلاعات واحدهای غیرفعال به‌روز شود تا از این طریق بتوانیم واحدهای غیرمجاز را شناسایی کرده و از ارائه خدماتی مانند آب، برق و گاز به این واحدها جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۶۳۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۸ 06 August 2018

به گزارش تابناک قم، هجدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید امروز در سالن امام جواد(ع) قم برگزار شد و به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی شد.

در این جلسه معاون استاندار قم با تأکید بر برخورد جدی با متخلفان اقتصادی اظهار داشت: افکار عمومی باید شاهد قاطعیت برخورد مسئولان با "متخلفان اقتصادی" باشند.

مهرداد غضنفری افزود: برای اجرای درست و دقیق طرح‌های اشتغال‌زایی نیازمند دستورالعمل‌های جدیدی در حوزه بانکداری در ارائه تسهیلات هستیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری در این حوزه حرکت کنیم.

سپس رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به مشکلات واحدهای صنعتی برای تأمین مواد اولیه اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی بزرگ با ورود به بورس خود مواد اولیه موردنیازشان را تهیه می‌کنند اما واحدهای کوچک‌تر از طریق تعاونی‌ها باید مواد اولیه خود را تأمین می‌کنند.

محمود سیجانی تصریح کرد: باهدف بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید تأمین و توزیع مواد اولیه برای این صنایع در دستور کار قرارگرفته و روند کار آن‌ها مورد پیگیری و نظارت سازمان است.

وی با تأکید بر اهمیت نظارت در تنظیم بازار خاطرنشان کرد: سازمان صنعت،معدن و تجارت با نظارت دقیق در تنظیم بازار با متخلفان برخورد جدی و قانونی کرده و در راستای همین پیگیری‌ها 6 واحد متخلف در حوزه پتروشیمی شناسایی‌شده و به جرم احتکار مواد اولیه مورد پیگیری قانونی قرارگرفته‌اند.

در ادامه مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قم شناسایی و تعیین تکلیف واحدهای غیرمجاز را مطرح و بیان کرد: باید اطلاعات واحدهای غیرفعال به‌روز شود تا از این طریق بتوانیم واحدهای غیرمجاز را شناسایی کرده و از ارائه خدماتی مانند آب، برق و گاز به این واحدها جلوگیری کنیم.

مجید آوری فرد با تأکید بر هماهنگی پروانه واحدهای تولیدی با نوع فعالیت اقتصادی آنان خاطرنشان کرد: برای شناسایی واحدهای متخلف نیازمند همکاری همه ارگان‌های دولتی بوده و باید هر چه سریع‌تر از فعالیت‌های غیرمجاز این واحدها جلوگیری کرد.

سپس معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم به ارائه گزارش از فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری 9 طرح گردشگری در استان کلید خورده که تاکنون 3 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

علی‌رضا مختاری اعتبار تخصیص داده‌شده به 9 طرح موردنظر را بالغ‌بر 70 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 6 طرح در حدود 50 میلیارد تومان با نظارت کامل بر عملکرد دریافت کرده‌اند و 3 طرح دیگر در مرحله دریافت تسهیلات هستند.

در پایان جلسه مدیرکل امور مالیاتی استان قم به مسئله شرکت‌های واقع در محدود استان قم پرداخت و اظهار داشت: تعداد زیادی از این شرکت‌ها و واحدهای صنعتی خدمات خود را از استان قم دریافت می‌کنند اما مالیات آن‌ها به علت ثبت شرکت در تهران به استان قم تعلق نمی‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار