مسئولان پاسخگوی "منوریل" رهاشده باشند
برخی از همشهریان قمی با گلایه‌مندی از عدم انجام اقدامات مطالعاتی برای اجرای منوریل، خواستار پاسخگویی مسئولان برای رهاسازی و بلاتکلیفی این طرح عظیم در مرکز شهر قم شدند.
کد خبر: ۶۳۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۵ 06 August 2018

به گزارش تابناک قم، منوریل شهر قم از سال 1388 که به قم واردشده فراز و نشیب‌های فراوان و عجیبی را در این شهر تجربه کرده و این وسیله‌ی تقریباً قدیمی که امروز تنها در مناطق تفریحی مانند شهربازی‌ها و همچنین شهرهای توریستی استفاده می‌شود از زمانی که کلنگ آن در قم به زمین‌خورده و ستون‌های بتنی آن سر به آسمان برآوردند برای کسانی که هر روز از کنار آن‌ها رد می‌شوند تبدیل به آینه دق شده است.

ساخت مونوریل شهر قم از سوی دولت دهم در قالب طرحی به‌عنوان "مهر ماندگار" به اجرا درآمد، تا با بهره‌برداری از آن مشکل ترافیک شهر قم برطرف شود، هدف از اجرای این طرح خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به شکل مناسب‌تر بود، اما پس از مدت‌ها از آغاز فعالیت عمرانی این طرح و خرج بودجه‌ها و تملک مناطق و گذشت 9 سال چشم‌انتظاری زائران و شهروندان قمی هنوز نیمه‌تمام است.

امیدواری‌هایی که مسئولان برای تکمیل حداقل فاز اول پروژه به مردم می‌دهند به همراه بذر ناامیدی که برخی دیگر از مسئولان پاشیده‌اند حالا در دل مردم جوانه‌زده و منتظرند که ببینند نتیجه‌ی این جسم بی‌جان به کجا می‌رسد و بودجه‌ای که مردم قم همیشه برای توسعه به آن نیاز داشتند آیا درگیر سیاست زدگی می‌شود؟

برخی از همشهریان قمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با گلایه‌مندی از اجرای طرحی که توجیه نداشته و هزینه‌های بسیاری نیز برای آن صرف شده است اظهار داشتند: عدم توجه به انجام کارهای مطالعاتی برای اجرای منوریل امروز سبب آن شده که هزینه زیادی صرف شود و پروژه‌ای با این عظمت در مرکز شهر رها شود.

مردم قم با تأکید بر اینکه اجرای منوریل نه از نظر جمعیتی و نه اقتصادی مناسبی شهری مانند قم نیست، ابراز کردند: باید این هزینه حداقل از مسیر پردیسان به سمت مرکز شهر یا صرف مترو می‌شد تا شاهد خروجی مناسب این طرح باشیم.

آنان با اشاره به لزوم پاسخگویی مسئولان برای منوریل شهر قم عنوان کردند: متأسفانه هیچ‌کسی پاسخگوی توجیه بودن و رهاسازی منوریل نیست و باید مدیران پاسخگوی مردم باشند.

لینک دانلود

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
قم منو ریل میخواسته چکار کند ...هرکس خببزه خورده پای لرزش هم بنشیند .البته از جیب مردم نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
این یکی از مواردی است که شهرداری قم شورای شهر نمایندگان قم بایستی مورد بازخواست وحتی محاکمه شوند .
بودجه کلانی هزینه کردند و امروز هیچ عکس العملی نشان نمی دهند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
خیلی پروژه ها نیمه کاره هست تو مملکت دلیلشم اینه که تو پروژه نیمه کار لفت و لیس راحتتره و کسی هم حساب نمیکشه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
مسبب اصلي اين طرح بايستي از روي يكي آن به پايين پرتاب شود تا درس عبرتي باشد براي كساني كه بدون كار كارشناسي اقدام به چنين كارهاي ميكنند وپول بيت المال را هدر ميدهند .منوريل اگر هم ساخته مي شد مشكل ترافيك را حل نمي كرد چون در مسير ساخته شده مسافري نيست
مارال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
چرا نمیشه این ویدیو رو دانلود کرد ؟؟!!!!!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
حالا که شروع شده باید تموم بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار