مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دربیانیه ای خطاب به ملت شریف ایران و مسئولان :
مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بیانیه ای اعلام کرد: فرصت‌طلبان زراندوز و مفسدان اقتصادی در اشکال گوناگون مترصد چالش‌های اقتصادی هستند تا مانند زالو به جان اقتصاد ملّت افتاده و خون مردم را بمکند، باید همه دستگاه های اجرائی و قضائی در مبارزه با آنان، و خشکاندن زمینه‌های فساد بصورت علمی و فنی و نیز قضائی و برخورد قانونی، اقدام سریع داشته باشند.
کد خبر: ۶۳۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 05 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آمده است: موج گرانی و تورّم، که موجب فشار اقتصادی بر ملّت عزیز ایران به‌ویژه طبقات محروم و مستضعف جامعه شده‌است، حلقه‌ای از زنجیره ده‌ها توطئه ای است که دشمنان اسلام و ملّت ایران در طول چهاردهه به اجراء در آورده اند، آشکار است که از دشمنان اسلام و دوَل غارت‌گری که چند قرن از خون ملت‌ها تغذیه کرده و اکنون دست‌شان از معادن و ذخائر ایران قطع شده است انتظاری جز دشمنی با حاکمیت اسلامی و استقلال کشور نیست، اما از مسئولان محترم قوا و دستگاه‌های نظام اسلامی انتظار می‌رود با تدبیر صحیح و بهره‌گیری از خرد جمعی کارشناسان زبده اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای کشور و یافتن راه‌های مقابله با توطئه‌های دشمن و سرعت و قاطعیت در اجرای برنامه‌ها، توطئه‌های آنها را خنثی ساخته و نگذارند ملّت عزیز، مؤمن و انقلابی در مشکلات معیشتی غرق گردند.

در این بیانیه اضافه شده است: تأکید مکرر مراجع معظم تقلید و بزرگان حوزه و دانشگاه در این روزهای اخیر بر لزوم رسیدگی دولت و مسئولان به مشکلات معیشتی مردم می‌بایست مورد توجّه جدی مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد و برخی از سیاست‌های اجرایی تغییر یابد و مشکلات مردم حل گردد.

در این بیانیه تاکید شده است: اکنون با تأسی به مراجع معظم و ضمن سپاس‌گزاری از همه مسؤولان متعهّدی که تلاش‌های ارزشمندی در خدمت به ملّت عزیز ایران انجام داده اند، توجّه مسئولان و کارگزاران محترم نظام را به اصول ذیل جلب می‌کنیم:

تنها راه پیروزی یک ملّت در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان، ایجاد استقلال کامل اقتصادی در همه ابعاد است، انتظار می‌رود تمام مسئولان اقتصادی کشور همه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از ناحیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را با سرعت و قاطعیت اجرا و توانمندی ملّت عزیز را در تأمین نیازمندی‌های کشور باور و به مطالبات مردم شریف پاسخ مناسب دهند و کاستی‌ها و غفلت‌ها را جبران نمایند.

همه مسئولان محترم باید تلاش کنند با عزم، اراده و مدیریت جهادی، تهدیدها را به فرصت تبدیل و همه نیروها را برای حل مشکلات بسیج نمایند. امام خمینی (ره) فرمودند: «مادامی که بخواهیم مستقل باشیم و زیر بار وابستگی نرویم، باید تحمل این مشکلات و قدرت مبارزه با آن را پیدا کنیم».

امام بزرگوار تلاش ملّت مقاوم ایران را برای رسیدن به استقلال می‌ستودند و فرمودند: «من دست و بازوی همه کسانی که بی‌ادعا و مخلصانه درصدد استقلال و خودکفایی کشورند را می‌بوسم»

به هیچ‌وجه برای حل مشکلات اقتصادی و غیره نباید چشم امید به همکاری دُول بیگانه و استکباری بست و به وعده‌های آنان اعتماد کرد و حل مشاکل ملّت را بر آن متوقف نمود، بلکه باید بر نیروی عظیم ملت تکیه کرد و از ظرفیت‌های دانشمندان و اصناف و جوانان و طبقات گوناگون بهره گرفت، البته توسعه ارتباطات بین المللی با دولتها و ملتهای جهان بویژه کشورهای دوست و نیز همسایگان مسیری است که باید با دقت و سرعت آن را پیمود.

گرچه وظیفه دولت و دیگر دستگاه‌ها، خدمت به همه اقشار ملّت است، اما لازم است رسیدگی به قشر محروم جامعه و طبقات مستضعف را در اولویت قرار داده و با تصویب برنامه‌های زودبازده باری از شانه آنان بردارند. امام‌خیمنی (ره) فرمودند: «به مستضعفان و مستمندان و زاغه‌نشینان که ولی‌نعمت ما هستند خدمت کنید».

فرصت‌طلبان زراندوز و مفسدان اقتصادی در اشکال گوناگون مترصد چالش‌های اقتصادی هستند تا مانند زالو به جان اقتصاد ملّت افتاده و خون مردم را بمکند، باید همه دستگاههای اجرائی و قضائی در مبارزه با آنان، و خشکاندن زمینه‌های فساد بصورت علمی و فنی و نیز قضائی و برخورد قانونی، اقدام سریع کنند.

مهم‌ترین عامل موفقیت ملّت ایران در برابر توطئه‌های شیطان بزرگ به‌ویژه در دهه اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تحریم اقتصادی، ایمان و صبر و بردباری مشکلات و کمبودها توسط ملّت مؤمن و قهرمان ایران بود. ملّت عزیز گر چه در آن دهه اول بیشترین محرومیت و مشکلات اقتصادی را که شاید برای نسل امروز قابل باور نباشد تحمل کردند، اما چون می‌دانستند که هدف اصلی انقلاب آرمان خیلی والاتر از رفاه اقتصادی یعنی حاکمیت اسلام بوده است خم به ابرو نیاورده و با مقاومت خویش طعم تلخ شکست را به آمریکا چشاندند.

حوزه‌های علمیه، با هدایت مراجع عظام تقلید و رهبری معظم انقلاب و شورای عالی حوزه‌های علمیه، همیشه در کنار مردم و پیگیر مطالبات آنان خواهند بود و نباید رسالت خود را در تحقق آرمانهای والای انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تولید اندیشه‌های ناب اسلامی و پاسخگوئی به نیازهای علمی و فرهنگی و اجتماعی فراموش نماییم و باید وظیفه نصح و نقد مشفقانه را بدرستی انجام دهیم. البته ملت انقلابی و هوشیار ما می‌دانند که دشمنان جهانی ما مترصّد هرگونه فرصت برای سوء استفاده از مشکلات و موج‌سواری بر مطالبات به حق مردم است تا با نفوذ عناصر ضدانقلاب و شعارهای ضدحاکمیت دینی و ایجاد هرج و مرج مسیر مطالبات مردم انقلابی و مؤمن را منحرف نمایند، اما اقدام قاطع مردم از بروز این‌گونه فتنه‌گری‌ها همیشه خنثی‌کننده توطئه دشمن بوده و خواهد بود. اکنون نیز که مسئولان متعهّد دستگاه‌های نظام با تمام توان به برنامه‌ریزی و مدیریت مقابله با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای شیطان بزرگ پرداخته اند، شایسته است ملّت مومن ما با اعتقاد به سنت تاریخی پیروزی صابران بر ده ‌برابر دشمنان «إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ» با بردباری و همراهی عملی با سیاست‌های رسمی نظام و رعایت اصل قناعت و پرهیز از اسراف و تبعیت کامل تمامی ملّت و دولت از رهبر فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) بار دیگر پیروزی اراده ملّت ایران و شکست شیطان بزرگ را در تاریخ ثبت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار