معاون اداره کل راه و شهرسازی خبر داد
مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: تفاهم نامه اجرای آزاد راه کنارگذر غربی قم و قم-سلفچگان- راهجرد در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس جمهوری تصویب شد.
کد خبر: ۶۳۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 05 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، عباس فراهانی اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استانداری قم برای احداث پروژه، این طرح با طول تقریبی 110 کیلومتر و تخصیص اعتبار 8600 میلیارد ریال به تصویب هیئت دولت رسید.

وی افزود: طرح احداث کنارگذر قم در قالب قرارداد مشارکتی و به صورت 30 درصد منابع مالی دولت و 70 درصد آورده بخش خصوصی از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور اجراء خواهد شد.

فراهانی ادامه داد: بخش عمده این طرح در اراضی دولتی اجرا خواهد شد که این امر موجب تسریع در روند اجرای این پروژه می شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: گسترش شبکه آزادراهی کشور و ایجاد کریدور ارتباطی، افزایش ضریب ایمنی در سفر و همچنین تردد مناسب‌تر در محورهای مواصلاتی استان از اهداف ایجاد کنارگذر قم است.

فراهانی گفت: در مسیر قم-سلفچگان-راهجرد نیز آزادراه جدیدی به طول 56 کیلومتر ایجاد می‌شود که از کنار مراکز مهم اقتصادی استان عبور خواهد کرد.

وی در خصوص تکمیل محور قم- جعفریه گفت: در این محور با نواقص و مشکلاتی از جمله تکمیل پل قلعه سنگی در محل سه راهی پاجیان، پل در حال احداث طغرود، اجرای آسفالت توپکا مسیر برگشت حد فاصل کیلومتر 12 تا ابتدای مسیر و تکمیل قطعه چهارم محور حدفاصل شهر جعفریه تا آزادراه ساوه – سلفچگان به طول چهار کیلومتر مواجه هستیم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان کرد: تکمیل و بهسازی محور قم- جعفریه به طول 38 کیلومتر نیازمند اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال است که امیدواریم از طریق دستگاه‌های استانی و ملی اعتبار لازم برای این محور تخصیص یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار