معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خبر داد
معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه افتتاح مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در استان‌های کشور موید پیشرفت سریع، جهشی و چشمگیر در فعالیت‌های بنیاد است، گفت: در سال جاری 6 مرکز جدید در کشور به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۶۳۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 04 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمدتقی عصار طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دوره بصیرتی کارکنان بنیاد حفظ آثار از سراسر کشور در مرکز آموزشی عمار قم، اظهار کرد: این دوره بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) و اندیشه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای ارتقاء بصیرت و معرفت در حوزه عقیدتی پیش بینی، برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی با توجه به ماهیت بصیرتی و معرفتی آن، یقینا منجر به تغییر رفتار و تحول درونی فراگیران خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز کرد: تاکنون سه دوره برای مسؤولان بنیاد در سراسر کشور برگزار شده و دوره فعلی چهارمین دوره ای است که برای کارکنان بنیاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های سال‌های اخیر بنیاد در سطح کشور گفت: موفقیت‌های روز افزون بنیاد حفظ آثار محصول انسجام و همبستگی در تصمیم گیری‌ها و برون داد عالی آن و اقداماتی است که پس از بررسی‌های فراوان، تنظیم، تصویب و ابلاغ شده است.

عصار با تاکید بر اینکه همه باید آثار دفاع مقدس را هم حفظ کنیم و هم نشر دهیم، افزود: ارزش‌هایی مثل مقاومت و مردمی بودن که برآمده از متن سال‌های حماسه و ایثار هستند، امروز الگویی برای جبهه مقاومت در یمن و سوریه تبدیل شده و منجر به مقاومت چندین ساله و پیروزی‌های مکرر مردمی در آن کشورها شده است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس مفهومی متین و داری ژرفای بسیار است و از طرفی، از درون رشد می‌کند و ما باید با تلاش هوشمندانه صحنه را مدیریت کنیم که در مسیر ترویج حماسه دفاع مقدس، هیچ انحراف و تحریفی صورت نگیرد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته حدود سه هزار کتاب از سوی بنیاد در سراسر کشور منتشر شده است، گفت: افتتاح مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در استان‌های کشور و شهرهایی مثل دزفول که به صورت مستقیم درگیر جنگ بوده اند، موید پیشرفت سریع، جهشی و چشمگیر در فعالیت‌های بنیاد بود و در سال جاری نیز 6 مرکز جدید در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های بنیاد عمق، پشتوانه و سند راهبردی دارد، افزود: پیشرفت‌های نجومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محصول انسجام بیش از پیش و برنامه ریزی دقیق و عمیق است و باید با سرعت و با بصیرت در همین مسیر پیش برویم.

عصار با ذکر این نکته که 12 نفر از وزرای کابینه عضو هیئت امنای بنیاد هستند، ابراز کرد: ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که باید با بهره گیری از آنها در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تلاش کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار