سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بخش سلفچگان قم گفت: از نیمه فروردین ماه جاری تاکنون 816 دستگاه پل آبرو جاده ای با اجرای خاکریز حائل در این بخش ایمن سازی شده است.
کد خبر: ۶۳۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 04 August 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی موسوی افزود: در این طرح که پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه امسال به اتمام برسد، 50 کیلومتر از محورهای جاده ای بخش سلفچگان نیز آرامسازی شده است.

به گفته وی، اجرای طرح آرامسازی که شامل اصلاح شیب شیروانی، تسطیح حریم، شانه سازی، پاکسازی و علف زنی می باشد، نقشی اساسی در کاهش حوادث جاده ای دارد.

وی با بیان این که این طرح در راستای ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای اجرا می شود، اضافه کرد: این طرح به صورت امانی و با بهره مندی از دانش و تجربه عوامل راهدار و استفاده از ناوگان راهداری استان در حال پیگیری است.

موسوی با اشاره به برخی اقدام های انجام شده در راستای اجرای این طرح، گفت: در محور قم- سلفچگان عملیات شانه سازی به طول 20 کیلومتر و با حجم بارریزی افزون بر 2 هزار متر مکعب و ایمن سازی رفوژ به طول 15 کیلومتر با حجم بارریزی افزون بر پنج هزار متر مکعب برای جلوگیری از ورود خودرو به لاین مقابل اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در محور راهجرد – سلفچگان نیز برای ممانعت از سقوط وسایط نقلیه به مسیل که ارتفاعی بالغ بر 15 متر دارد، عملیات تعریض مسیر و احداث دیواره حائل به طول 200 متر به انجام رسیده است.

وی افزود: همچنین در محور کوهستانی قم – تفرش، محدوده گردنه گیان که از مناطق ییلاقی استان های قم و مرکزی می باشد، برای جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه، طرح تعریض مسیر به عرض چهار متر و احداث دیواره خاکی مستحکم به طول 300 متر با حجم بارریزی افزون بر 980 متر مکعب به اجرا درآمده است.
سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان قم اجرای طرح ایمن سازی تیرهای روشنایی، فندانسیون ها و پایه دوربین ها را از دیگر اقدام های این اداره در راستای اجرای طرح رفع نقاط پرتصادف و کاهش حوادث جاده ای از نیمه فروردین ماه امسال تاکنون عنوان کرد.

سلفچگان از بخش های پنج گانه استان قم و دارای 2 دهستان راهجرد و نیزار و 40 روستاست؛ فاصله این بخش تا شهر قم 46 کیلومتر است.

350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد؛ این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان -اراک اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار