معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب قم:
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب قم گفت: اگر مصرف در حد متعادل باشد نیازی به جیره بندی آب نیست، اما گاهی چاره‌ای جز جیره بندی نیست و باید برای ساعتی آب منطقه ای قطع شود تا بتوانیم آب دیگر مناطق را تامین کنیم.
کد خبر: ۶۳۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 04 August 2018

 

به گزارش تابناک قم،مجتبی وزین افضل عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا، برای تامین آب مورد نیاز استان از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود، در حال حاضر از منابع آب سطحی که شامل سد 15 خرداد و سد کوچری(سرشاخه های دز) است و چاه های شهری و علی آباد، آب مورد نیاز تامین می‌شود.

وی افزود: زمانی که مصرف پایین است از آب سد کوچری و چاه های علی آباد استفاده می کنیم، زمانی که مصرف بالا می رود، سد 15 خرداد و چاه های شهری تامین کننده آب هستند، هرقدر مصر پایین تر و صرفه جویی بالاتر باشد، آب با کیفیت بهتری در اختیار مردم قرار می گیرد و دلیل آن استفاده کمتر از آب چاه است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب قم تصریح کرد: یک سری چاه آب وجود دارد که شور هستند و سعی بر این است که از این ها استفاده نشود، چاه‌های علی‌آباد همیشه در اولویت هستند و اگر مصرف بالا رفت، آن دسته ازچاه‌های شهری که کیفیت بهتری دارند در مخازن با آب های سد کوچری و سد 15 خرداد مخلوط می شوند و در سطح شهر پخش می شوند.

جیره‌بندی، بستگی به مصرف مردم دارد/گاهی چاره‌ای جز جیره‌بندی نیست

وزین افضل در خصوص امکان جیره‌بندی آب در روزهای باقیمانده تابستان، اظهار کرد: این مسئله بستگی به مصرف مردم دارد، اگر مصرف در حد متعادل باشد نیازی به جیره بندی نیست، اما گاهی چاره ای جز جیره بندی نیست و باید برای ساعتی آب منطقه ای قطع شود تا بتوانیم آب دیگر مناطق را تامین کنیم، البته این نکته قابل ذکر است که جیره بندی باعث هدر رفت بیشتر آب می‌شود چراکه آبی که توسط خانوارها برای زمان قطعی، ذخیره شده، بعد از وصل شدن، آب دور ریخته می شود که این امر هم باعث اسراف می شود و هم منابع آبی را هدر می‌دهد؛ فعلا برنامه ای برای جیره بندی آب نداریم.

وی در رابطه با علت شوری شدن آب در تابستان، گفت: شرکت آب منطقه ای اجازه برداشت مقدارمشخصی از آب سرشاخه های دز را به ما داده است، طبیعتا با بالا رفتن مصرف، ما مجبوریم دیگر منابع آبی را هم وارد مدار مصرف کنیم و در نتیجه آب کیفیت اولیه را ندارد.

قمی‌ها 33درصد بیشتر از میانگین جهانی آب مصرف می کنند

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب قم در آخر در رابطه با میزان مصرف آب در قم، بیان کرد: میانگین مصرف هر نفر در طول شبانه-روز بین 80 تا 120 لیتر است، اما این آمار در قم با 33 درصد افزایش برای هر نفر 160 لیتر به ثبت رسیده است که این آمار بسیار بالایی است و امیدواریم با صرفه جویی در مصرف آب، این مقدار کاهش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار