معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان:
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان قم با اشاره به فعالیت 669 پایگاه اوقات فراغت در این استان گفت:به منظور غنی سازی اوقات فراغت در ایام تابستان، این پایگاه ها در قالب 10 محور، 2857 برنامه متنوع تعریف کرده و در حال اجرا هستند.
کد خبر: ۶۳۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 04 August 2018

به گزارش تابناک قم،علی پارسانیا افزود: این برنامه ها با محوریت آموزشی، قرآنی، ورزشی، هنری، علوم رایانه، فرهنگی، گردشگری، اردوهای جهادی، اردوی راهیان نور و معارف اسلامی توسط نهادها، سازمان ها، تشکل ها، مساجد و پایگاه های مختلف برنامه ریزی شده اند.

وی یکی از راهکارهای کیفیت‌بخشی به اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان را آگاه سازی آنها از کلاس‌های برنامه ریزی شده توسط دستگاه‌های مختلف استان دانست و تاکید کرد: به‌منظور آگاه‌سازی والدین از زمان و مکان و محتوی کلاس اوقات فراغتی که در سطح استان قم برقرار است، سامانه‌ای بانام اوقات فراغت از سوی این معاونت درسال گذشته راه‌اندازی و در اختیار عموم قرار گرفت.

وی افزود: به منظور محتواسنجی، ساماندهی و تسهیل در دسترسی علاقه مندان برای شرکت در کلاس های اوقات فراغت در استان، پایگاه اطلاع رسانی «قم فراغت» به آدرس http://qomfaraghat.ir طراحی شده است که تمام نهادها، تشکل ها و سازمان هایی که اقدام به برگزاری کلاس های اوقات فراغت کرده اند، باید در این سامانه اطلاعات مربوط به کلاس های خود را بارگذاری کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به امکانات پایگاه اطلاع رسانی قم فراغت ادامه داد: نمایش برنامه های اوقات فراغت، قابلیت جستجوی موضوعی کلاس ها، پراکندگی جغرافیایی، رده سنی، محدودیت های کلاسی، بازه زمانی برگزاری کلاس، متولی برگزارکننده و هزینه ثبت نام در سطح استان از جمله قابلیت های این پایگاه است.

وی ادامه داد:کلاس های تقویت درسی،طراحی، نقاشی وخوشنویسی،امداد و کمک های اولیه، آموزش زبان انگلیسی و عربی، تئاتر، داستان نویسی، طنز نویسی، فیلمنامه نویسی، عکاسی، خبرنگاری،رباتیک، خیاطی، حفظ، تجوید، روخوانی، روانخوانی و تفسیر قرآن، گلدوزی، نجوم، سفالگری، سرود و تواشیح، شنا، والیبال، فوتبال و فوتسال، تکواندو، والیبال، بدمینتون، شعر، بازیگری و همچنین قصه گویی قرآنی از جمله کلاس های اوقات فراغت در حال اجرا در سطح این استان است.

پارسانیا هدف از راه اندازی سامانه اوقات فراغت قم را محتواسنجی، نظارت و رصد فعالیت های در زمینه اوقات فراغت دانست و ادامه داد: پایگاه های اوقات فراغت ثبت شده در این سامانه در تابستان امسال رشد 60 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی توسط 15 مجموعه ورزشی با رویکرد آموزش رشته های اسلامی(شنا، تیراندازی، سوارکاری) و 240 باشگاه ورزشی در تابستان امسال ادامه داد: هیات ها، باشگاه ها و مجموعه های ورزشی استان به منظور پرکردن اوقات فراغت ایام تابستان و همچنین استعدادیابی در رده های پایه برنامه ریزی گسترده ای در این ایام انجام داده اند که مورد استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 12 سازمان مردم نهاد در غنی سازی اوقات فراغت در این استان اظهار داشت: بیشترین سهم در کلاس های اوقات فراغت در حوزه جوانان ، مربوط به دوره های اجتماعی با رویکرد توانمندی اجتماعی، اردوهای گردشگری و مهارت آموزی در بخش های هنری تعریف شده است.

پارسانیا همچنین با بیان اینکه برگزاری کلاس های اوقات فراغت تنها مربوط به تابستان نیست گفت: هیچ محدودیت زمانی برای مراجعه به سامانه اطلاع رسانی اوقات فراغت قم وجود ندارد و در طول سال برنامه دستگاه های مختلف در این سامانه بارگذاری می شود ولی طبیعی است که تعداد کلاس های اوقات فراغت در تابستان بیشتر از فصل های دیگر است.

وی در ادامه با اشاره به طراحی نرم افزار موبایلی اوقات فراغت درقم ادامه داد: به منظور تسهیل در دسترسی به تمامی کلاس های تابستانی و اوقات فراغت استان نرم افزار موبایلی با قابلیت نصب بر روی موبایل های اندروید در قم طراحی و بر روی پایگاه اطلاع رسانی اوقات فراغت بارگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار