سهم اتباع عرب از بازار پرسود ارز در ایران؛
کد خبر: ۶۳۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲ 01 August 2018

به گزارش تابناک قم، شهر قم در روزهای پر تلاطم بازار ارز کشور، به دلیل وجود حرم حضرت فاطمه معصومه(س) میزبان زائران ایرانی و خارجی، که عمدتا از عراق و دیگر کشورهای عربی هستند، می‌باشد.

از این رو خیابان های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه که این روزها به پیاده‌راه تبدیل شده‌ و خالی از هرگونه خودور می‌باشد، مکان مناسبی برای خرید و فروش ارز و جولانگاه دلالان ارز شده است.

با احتساب این موضوع که عمده زائران تابستانی در قم را گردشگران عرب برخی کشورهای همسایه (خصوصا عراق) تشکیل می‌دهند، بدیهی است در این شرایطی که هیچگونه نظارتی بر بازار پرتلاطم نیست، برخی از اتباع و یا مسافران خارجی چشم طمع به این آشفته بازار در ایران داشته باشند!

این در حالی است که صرافی‌های قم به دستور مقامات استانی تقریبا سه ماه است که تعطیل هستند. البته این بازار فروش ارز موجب شده که برخی از صرافی‌ها نیز در ساعات پایانی روز اقدام به باز کردن مغازه‌ها و بهره مندی از این بازار داغ کنند.

اقدامات نمایشی و یا مقطعی در برخورد با سودجویان بازار ارز از یک سو و تعطیلی صرافی‌های قانونی و دارای مجوز از سوی دیگر، موجب شده تا قم و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) در خلاء نهادهای نظارتی به بهشت دلالان ارز تبدیل شود.

از این دست اقدامات مقطعی و غیرکاربردی، می‌توان به اقدام چندی پیش پلیس آگاهی استان قم در محوطه میدان آستانه، که به دستگیری ۵ نفر از دلالان غیر مجاز ارز منجر شد، اشاره نمود.

رئیس پلیس آگاهی قم در این باره به خبرنگاران گفت: از این افراد ۱۳۸۰ دلار آمریکا، ۱۶۵۱۲۵۰ دینار عراقی، ۵۱ دلار استرلیا، ۴۰ پوند انگلیس کشف شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
ببینید ما چقدر بدبختیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار