آیت‌الله سبحانی:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مشهد و قم باید با یکدیگر همگرایی و همراهی داشته باشند، گفت: امروز حوزه علمیه به لحاظ درسی و برنامه‌ها منسجم‌تر از گذشته است و جوانان مستعد، علاقه دارند به حوزه علمیه وارد شوند.
کد خبر: ۶۳۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 28 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مشهد و قم باید با یکدیگر همگرایی و همراهی داشته باشند، تاکید کردند: امروز حوزه علمیه به لحاظ درسی و برنامه‌ها منسجم‌تر از گذشته است و جوانان مستعد، علاقه دارند به حوزه علمیه وارد شوند.

وی اظهار کرد: حوزه امروز با گذشته متفاوت بوده و نیازها خیلی تغییر کرده است؛ امروز انتظار جامعه از یک روحانی فراتر از انتظاراتی است که مردم از حوزویان در چند دهه پیش داشتند.

آیت الله سبحانی افزود: امروز وضع حوزه علمیه نجف نیز عوض شده و برنامه‌ای منظم دارند تا طلاب بتوانند با بهره مندی از این انسجام علمی سظوح مختلف تحصیلی را تا رسیدن به درجه اجتهاد به خوبی سپری کنند.

وی بر توجه به تدریس آیات الاحکام در حوزه علمیه با توجه به شرایط امروزی تاکید کرد و با بیان اینکه نسبت به حوزه علمیه دغدغه دارد، درباره نگارش کتاب‌های اصول خویش بیان کرد: بیش از 70 سال اصول گفته ام و کتاب‌های الموجز و الوسیط را بر اساس نیازها نوشته‌ام.

این مرجع تقلید همچنین در پاسخ به سوالی که درباره متون سطح دو و سه گفت: می‌توان رسائل را مرتب و منظم تدوین کرد تا فرد مطالب بیان شده را بهتر درک کند زیرا باید توجه داشت که این کتاب، درس خارج شیخ انصاری بوده است و شاگردانش نیز با تلاش علمی خود نسبت به تحصیل علوم اهتمام ویژه داشتند.

آیت الله سبحانی در ادامه نسبت به چگونگی و مدت زمان تحصیل در حوزه ابراز کرد: تحصیلات باید مقطعی مشخص داشته باشد و پس از آن افراد کاری در راستای رسالت حوزوی انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار