علی‌رغم وعده مسئولان شهرداری؛
وعده شهرداری قم در خصوص توقف چمن‌کاری، به طور کامل محقق نشده و هنوز شاهد توسعه فضای سبز چمنی در قم هستیم که با وجود بحران آب، این اقدامات با چه توجیهی در شهرداری قم انجام می شود؟ با توجه به حجم بالای مصرف آب در آبیاری فضای سبز شهری، ضرورت دارد هرچه سریعتر اصلاح زیرساخت‌های آبیاری فضای سبز قم، صورت پذیرد.
کد خبر: ۶۳۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 22 July 2018

به گزارش تابناک قم، انتقاد نماینده قم در مجلس، نسبت به تداوم چمن‌کاری توسط شهرداری قم، در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر ساز شد.

مجتبی ذوالنوری در دیدار با علی جان صادقی پور، چمن‌کاری را از مصادیق استفاده نادرست از آب دانست و با انتقاد از آن در قم گفت: چمن به آب زیادی نیاز دارد و با شرایط آب‌وهوای قم سازگار نیست که می‌توان با استفاده از روش‌های جایگزین، جلوه‌های زیبایی به شهر داد.

این سخنان ذوالنوری در حالی است که مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در بهمن ماه سال گذشته از توقف چمن‌کاری در توسعه فضای سبز شهری خبر داده بود!

پیام جوادیان گفته بود که به جز ترمیم فضای چمن کاری شده موجود، هیچگونه چمن کاری جدید در توسعه فضای سبز شهری قم نخواهیم داشت!

اما پیگیری ها، حکایت از این دارد که وعده شهرداری قم در خصوص توقف چمن‌کاری، علی رغم کاهش چمن‌کاری، به طور کامل محقق نشده و هنوز شاهد توسعه فضای سبز چمنی در قم هستیم.

علاوه بر مسئله چمن‌کاری در حوزه توسعه فضای سبز شهری، آبیاری به شیوه غرق آبی دیگر مسئله مهم در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب در این حوزه می‌باشد.

پایگاه اطلاع رسانی خبرقم، چندی پیش فیلمی را در خصوص آبیاری به روش "غرق آبی" توسط شهرداری قم را منتشر کرد که در آن به این موضوع پرداخته شده بود.

رسانه های محلی نیز تصاویر و گزارش‌های متعددی را در باره هدر رفت آب در این شیوه آبیاری را منتشر نمودند که تا کنون هیچ‌گونه پاسخی را از مسئولان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دریافت نکرده اند

با توجه به حجم بالای مصرف آب در آبیاری فضای سبز شهری، ضرورت دارد که شهرداری قم هرچه سریعتر نسبت اصلاح زیرساخت‌های آبیاری فضای سبز قم، اقدامات لازم را انجام دهد.

این در حالی است که طبق تحقیقات به عمل آمده، چمن‌کاری علاوه بر هدر رفت گزاف و بی‌حساب آب شهری، مشکلات زیست محیطی دیگری چون انتشار گازهای گلخانه ای و به دنبال آن گرم شدن زمین را در پی دارد.

با این حال و با وجود بحران آب، عدم توقف کامل چمن‌کاری و عدم اصلاح زیرساخت آبیاری فضای سبز شهری از سوی شهرداری با چه توجیهی انجام می شود؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار