یاسمن هدایتی دختر نوجوان قمی است که قادر است کلمات، جملات، اشعار و اخبار را به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی و انگلیسی به صورت وارونه و بدون وقفه از انتها به ابتدا بخواند.
کد خبر: ۶۳۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 21 July 2018

به گزارش تابناک قم، یاسمن هدایتی دختر نوجوان قمی است که می‌تواند به‌صورت سریع تمام کلملت و جملاتی که به وی گفته می‌شود را به صورت معکوس از انتها به ابتدا بخواند.

مادر یاسمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از حدود 7 سالگی متوجه شدم دخترم کلماتی که به او می‌گویم را به صورت سریع برعکس تکرار می‌کند.

وی گفت: یاسمن در هیچ کلاس و دوره خاصی شرکت نکرده و هیچ تمرین خاصی نداشته است.

یاسمن هدایتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اوایل این کار برایم تفریح حساب می‌شد تا این که متوجه شدم قادر هستم حتی جملات را هم به صورت سریع معکوس و بیان کنم و پس از آن علاوه بر فارسی روی زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی هم کار کردم.

وی گفت: پس از آن که متوجه شدم افراد کمی قادر به این کار هستند سعی کردم استعداد خودم را تقویت کنم و در حال حاضر روی زبان‌های فرانسه، ایتالیایی و آلمانی نیز کار می‌کنم.

یاسمن که کلاس هشتم و جز شاگردان ممتاز است خاطر نشان کرد: این مهارت من هیچ مشکلی برای درس خواندن من به وجود نیاورده است و حتی موجب شده است سرعت عمل من در خواندن و به خاطر سپردن کلمات بیشتر شود هر چند که گاهی برای تفریح درس‌ها را هم از انتها به ابتدا برای خودم می‌خوانم.

وی اظهار کرد: اوایل این کار برایم فقط یک کنجکاوی محسوب می‌شد اما بعد از آن متوجه شدم که قادر هستم حتی جملات طولانی را نیز بدون وقفه بیان کنم و در حال حاضر علاوه براین که می‌توانم جملات زبان‌های فارسی و انگلیسی و عربی و ترکی را بیان کنم روی سه زبان دیگر نیز در حال تمرین هستم.

وی خاطر نشان کرد: برای این استعداد هیچ گونه کلاس و دوره خاصی نگذرانده ام و مشوق اصلی من در این کار تنها مادرم بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار