مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم مطرح کرد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: این شرکت سالیانه 16 میلیون متر مکعب آب را برای روستاهای قم تامین می‌کند.
کد خبر: ۶۳۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 20 July 2018

به گزارش تابناک قم،محمد احمدی جبلی با اشاره به تامین آب روستاهای استان قم اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سالیانه 16 میلیون متر مکعب آب را برای روستاهای قم تامین می‌کند، اما تنها از 11 میلیون متر مکعب آب درآمد دارد و از بقیه این آب‌ها، درآمدی به این شرکت نمی‌رسد.

وی ادامه داد: بخشی از آب در شبکه آب روستایی استان قم به دلیل فرسودگی شبکه هدر می‌رود، بخشی از آب نیز توسط انشعابات غیرمجاز در روستاهای استان مصرف می‌شود، سالیانه هزار انشعاب غیرمجاز آب را در روستاهای استان قم کشف می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم افزود: برای کاهش مصرف آب در استان قم نیازمند فرهنگ سازی هستیم، البته فرهنگ سازی در این زمینه یک جریان مستمر باید باشد، نهادهایی همچون آموزش و پرورش می‌توانند که در زمینه فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب به این شرکت کمک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از شیرآلات و تجهیزات کاهنده می‌تواند که تا 20 درصد از مصرف آب را کاهش بدهد، همچنین بازچرخانی آب خاکستری در مجتمع‌های مسکونی و بیمارستان‌ها اهمیت زیادی دارد و از آب خاکستری می‌توان برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار