معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: ثواب هیچ صدقه مستحبی به اندازه حج نیست و با صرف هیچ هزینه ای نمی‌توان به ثواب این عمل رسید و حج را جبران کرد.
کد خبر: ۶۳۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 20 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به ویژگی‌های حج اظهار کرد: یکی از ارکان اسلام، حج است و در معارف اسلامی، حج به عنوان یکی از عبادت‌های بسیار مهم و ارزشمند معرفی شده است.

وی ادامه داد: یکی از زیربناهای اسلام و حج است و به اندازه ای نسبت به انجام این فریضه الهی در روایات تاکید شده است که موجب شگفتی انسان می‌شود. سر این تاکید این است که حج دربردارنده همه عبادت‌های دیگر همچون نماز، پرداخت هزینه‌های مالی همچون قربانی کردن و سختی انجام عبادت است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: حاجی با دشواری و پرداخت هزینه، عمل حج را انجام می‌دهد و به همین دلیل فضیلت‌های فراوانی برای حج در روایات برشمرده شده است.

تاکید به تکرار انجام حج در روایات

مظلومی با اشاره به فضیلت انجام حج اظهار کرد: ثواب هیچ صدقه مستحبی به اندازه حج نیست و با صرف هیچ هزینه ای نمی‌توان به ثواب این عمل رسید و حج را جبران کرد، اگر حج بر کسی واجب باشد، آن شخص نمی‌تواند پول خود را صرف سایر امور کند.

وی ادامه داد: حتی انجام حج مستحبی دارای ارزش و فضیلت‌های بسیاری است و در روایات به تکرار انجام حج تاکید شده و تاکید بر انجام حج نه تنها در سخنان ائمه معصومین(ع) بلکه در عمل این بزرگواران نیز قابل مشاهده است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: حج براساس روایات هم دارای منافع دنیوی و هم دارای منافع اخروی است و انجام دهنده این عمل مشمول رحمت الهی می‌شود، حتی کسانی که به حج نمی‌روند، از منافع حج بهره مند می‌شوند، این منافع می‌تواند اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

وظیفه حجاج بر اساس نظر رهبری

مظلومی حضور در سرزمین عرفات در ایام حج را موجب آمرزش گناهان دانست و تصریح کرد: براساس روایات اگر کسی به حج مشرف شد، نه تنها گناهان او بخشیده می‌شود، بلکه اهل منطقه و سرزمینی که او از آنجا به عرفه رفت مشمول رحمت الهی می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حج مسیری برای نزول رحمت الهی بر همه مسلمانان است، همچنین حج بهترین جایگاه برای ارتباط پیدا کردن با مسلمانان جهان است و باید این فرصت را به غنیمت بشماریم و یکی از وظایف حجاج براساس سخنان مقام معظم رهبری، شرکت در گفت‌وگوهای بین المللی و بین مذاهبی برای پیدا کردن راهکارهای حل مشکلات جهان اسلام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار