مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در طرح ملی قرآن و عترت از حیث کمی، شهرستان قم مقام اولی کشور را به دست آورد و از حیث کیفی نیز استان قم به مقام اولی نائل‌آمده و استان قم به‌عنوان استان برگزیده قرآنی از طرف وزیر ارشاد موردتقدیر قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 18 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌اسماعیل حسینی‌مقدم در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم از ابعاد اعجازی بسیار زیادی برخوردار بوده که مهم‌ترین ابعاد آن در زمینه هدایت بشریت است.

وی وجود قرآن کریم برای کاهش گمراهی‌ها و هدفمندی زندگی را ضروری دانست و افزود: امیرمومنان علی (ع) قلب آدمی را ظرفی می‌دانستند که بهترین این ظرف‌ها، آن‌هایی است که از گنجایش بالایی برخوردار باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: دل‌های حافظان قرآن‌کریم بهترین ظرف‌ها برای بهره‌مندی از معارف قرآنی هستند و حضور در بین حافظان بسیار روحیه‌بخش است.

حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: بین وزارت ارشاد و اداره اوقاف استان، ارتباطات مناسبی برقرار شده و نتیجه این همکاری‌ها، شرکت‌کردن 9 هزار و 400 نفر در طرح ملی حفظ قرآن و عترت بود.

وی تأکید کرد: از میان شرکت‌کنندگان در این طرح ملی، سهم استان قم 370 نفر حافظ کل قرآن‌کریم بوده و از حیث کمی، شهرستان قم مقام اولی کشور را به‌دست آورد و از حیث کیفی نیز استان قم به مقام اولی نائل آمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: استان قم به‌عنوان استان برگزیده قرآنی از طرف وزیر ارشاد موردتقدیر قرار گرفت، لازم به‌ذکر است که مدرسه امامزاده شاه جلال(ع) به‌عنوان نخستین مدرسه حفظ قرآن‌کریم بوده که از سال گذشته آغاز به‌کار کرده و 22 نفر حافظ قرآن کریم از میان طلاب پرورش داده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار