مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم خبر داد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم از جابجایی بیش از 100 اصله درخت به روش روت‌باکس در سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 17 July 2018

به گزارش تابناک قم،پیام جوادیان با بیان اینکه در سال جدید نزدیک به 100 اصله درخت به روش روت‌باکس در قم جابجا شده است اظهار کرد: عمدتا این درختان در پروژه تقاطع ولیعصر معارض بودند.

وی اذعان کرد: این درختان را پس از گذراندن زمان قرنطینه به نقاطی از شهر که دارای فضای سبز نیستند انتقال می‌دهیم و نمونه این کار استقرار 15 باکس درخت در بلوار زائر مقابل حرم مطهر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه در نظر داریم این طرح را ادامه داده و در مکان‌هایی که فضای سبز نبوده و و امکان ایجاد آن با محدودیت هایی روبه روست، این باکس‌ها را مستقر کنیم تصریح کرد: محدوده مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) در اولویت این کار است.

وی با بیان اینکه باکس‌های این درختان باید سه تا 6 ماه در قرنطینه نگهداری شده و سپس به مکان‌های مورد نظر منتقل شود گفت: با توجه به ضرورت وجود خاک مناسب و تامین آّب و یا احتمال آسیب به بنا، امکان ایجاد فضای سبز در برخی اماکن مذهبی شهر قم وجود ندارد تلاش بر این است تا این باکس‌ها را در این اماکن مستقر کنیم و پیش‌بینی شده که تعداد 50 باکس از درختانی که منتقل می‌شوند را در مجاورت مسجد مقدس جمکران مستقر کنیم.

جوادیان با تاکید بر اینکه درختانی که به روش روت‌باکس جابه جا می‌شوند 95 درصد سالم باقی می‌مانند افزود: در صورتی که نگهداری مناسبی از آنها صورت گیرد حتی می‌توان تا درصد بالاتری سلامت درختان را حفظ کرد.

وی گفت: عمده درختانی که قابلیت جابجایی دارند درختان تا سن 5 سال است ولی در حال حاضر درختانی که بالای 10 سال نیز سن داشته‌اند جابجا شده‌اند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه تلاش داریم نهرهای آبیاری قدیمی شهر قم را احیا کرده و استفاده مجدد از آنها داشته باشیم افزود: دراین راستا درختکاری در محدوده آنها نیز صورت می‌گیرد. برای حفظ باغات نیز شناسنامه باغات شهر قم تهیه و به استانداری ارائه شده تا بتوانیم منابع لازم را تامین کرده و بتوانیم این باغات را احیا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار