رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم:
رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از راه‌اندازی رشته آینده‌پژوهی با رویکرد مهدویت در آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 17 July 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی با اشاره به فعالیت‌های مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم اظهار کرد: این مرکز در دو سطح سه و چهار پذیرش دارد. در مجموع حدود 80 نفر از دانش‌پژوهان و طلاب در دو سطح مشغول تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش مرکز در دو دوره خرداد و اردیبهشت ماه انجام می‌شود و اکنون مصاحبه‌های سطح سه به پایان رسیده و برای سال تحصیلی جدید گزینش انجام شده بنابراین کسانی که تمایل داشته باشند می توانند برای پذیرش سال آینده خود را آماده کنند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در برخی از موضوعات در دستور کار است که در آینده به رشته تبدیل می‌شود گفت: اکنون تربیت پژوهشگر و تقویت مبانی علمی با موضوع آینده‌پژوهی پیگیری می‌شود که تعدادی از طلاب به صورت غیر رسمی در این رشته در حال تحصیل هستند. این رشته در آینده در مرکز تخصصی مهدویت راه‌اندازی می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

کلباسی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی رشته آینده‌پژوهی با رویکرد مهدویت گفت: اکنون رشته آینده‌پژوهی در برخی از دانشگاه‌ها وجود دارد بنابراین پیگیری می‌شود تا سرفصل‌های رشته آینده‌پژوهی با رویکرد مهدویت تدوین شود و پس از اینکه در شورای عالی حوزه به تصویب رسید پذیرش طلبه در این رشته انجام شود.

وی عنوان کرد: به طور عمده فارغ التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت در سطح سه در مشاغل تبلیغی و فرهنگی مشغول فعالیت می‌شوند البته مرکز مانند مؤسسات و دانشگاه‌ها التزام و تعهدی در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار