مراسم رونمایی از کتاب مربع‌‌های قرمز خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا از دوران کودکی تا دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 16 July 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم رونمایی از کتاب مربع‌‌های قرمز خاطرات شفاهی حسین یکتا از دوران کودکی تا دوران دفاع مقدس شامگاه یکشنبه در حسینیه امام خامنه ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

حاج حسین یکتا مسئول بنیاد کرامت امام رضا (ع)، سردار حاج تقی جعفری از رزمندگان پیشکسوت گردان سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس، مالکی نژاد رئیس شورای شهر قم، زینب عرفانیان نویسنده کتاب مربع‌های قرمز، رزمندگان دفاع مقدس و خانواده شهدا در این مراسم حضور داشتند.

حاج حسین کاجی در این مراسم به روایت گری پرداخت و حاج علی مالکی نژاد نیز به مدیحه سرایی پرداخت.

کتاب "مربع‌های قرمز" روایتی از بازیگوشی‌های کودکانه سربازان امام(ره) تا روزهای امدادگری و شناسایی و چشیدن طعم تلخ قطعنامه است.

این کتاب پر است از خاطرات ترش و شیرین و گاهی تلخ نوجوانانی که در مکتب امام خمینی(ره) یک شبه مرد شدند، از آن‌ها میان غرش تانک و صفیر گلوله قد کشیدند، آن‌ها که این روزها رد پای غبار میانسالی بر موهایشان نشسته و هنوز در گوشه‌ای و سنگری تمام قامت کنار انقلاب ایستاده‌اند و آن‌ها که پایشان به آسمان باز شد و به لقاءالله رسیدند. همان‌ها که امام در موردشان فرمود: «این جانب از دور دست و بازوى قدرتمند شما را که دست خداوند بالاى آن است می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم.» (١) صحیفه امام جلد 16 ص 143.

در پایان این مراسم توسط موسسه حماسه 17 دو لوح یادبود به حاج حسین یکتا و زینب عرفانیان تقدیم شد و شهدایی که نام آن‌ها در کتاب مربع های قرمز آمده است و مزار آن‌ها در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) بود غبار روبی شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار