استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: روایات نادرستی از سوی وهابیت ترویج داده می‌شود تا نگرش را نسبت به اهل بیت(ع) تغییر دهند و هجمه به ایشان وارد کنند.
کد خبر: ۶۳۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 15 July 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد حسینی قزوینی در دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی که در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، اظهار کرد: روایات نادرستی از سوی وهابیت ترویج داده می‌شود تا نگرش را نسبت به اهل بیت(ع) تغییر دهند و هجمه به آن وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: یهود روایاتی را به فرهنگ اسلامی وارد می‌کند که لازم است در این بخش به مصادر توجه شود. اهل سنت نیز باید به این موضوع توجه داشته و به بررسی سند روایات بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش نسبت به روایات پیش از اسلام گفت: مسئله تساوی و تشابه بین زن و مرد از جمله شبهات محسوب می‌شود که باید به آن پاسخ داد.

وی اشتراکات تکوینی و تشریعی بین زن و مرد را مورد توجه قرار داد و افزود: اشتراک های تکوینی و تشریعی بین زن و مرد وجود دارد که قرآن نیز به آن اشاره داشته البته تفاوت‌‌‌های روحی، روانی، عقلی و... نیز بین زن و مرد مشاهده می شود.

آیت‌‌الله حسینی قزوینی با اشاره به تفکرات دوران جاهلیت گفت: بر اساس این دیدگاه هیچ ارزشی برای زنان در نظر نمی‌گرفتند بلکه نگرش آنها نسبت به زن دیدگاه کالاگونه بود ولی اسلام جایگاه زن را ارتقا بخشید.

وی عنوان کرد: زنان با ظهور اسلام مقام و منزلت والایی کسب کردند و حتی در سخنان اهل بیت(ع) اهمیت به زن مشهود است به طوری که زنان را امانت الهی دانستند که خداوند با نظر مهربانی و لطف به آنها نگاه می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار