معاون خدمات شهرداری سازمان شهرداری قم از انتقال تمامی صنوف استان قم به شهرک صنوف، در آینده‌ای نزدیک خبرداد.
کد خبر: ۶۳۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 15 July 2018

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری قم که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های مهم شهرداری قم در سال 97 اظهار کرد: از 451 موضوع راهبردی شهرداری در سال جاری 146 موضوع در حوزه خدمات شهری تعریف‌شده است.

وی با تشریح بودجه خدمات شهری شهرداری قم در سال 97 ادامه داد: در سال 93 بودجه خدمات شهری 91 میلیارد بود که در سال 97 به 316 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است که 20 درصد از آن شامل بودجه عمرانی شهرداری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تشریح پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری قم در مدیریت پسماندهای شهری عنوان کرد: سیستم جدید انتقال و دفن پسماندها یکی از پروژه‌های جدید مدیریت خدمات شهری بوده که برای این منظور نیز 7 دستگاه ماشین‌آلات مدرن با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد تومان تهیه شده است.

وی افزود: تفکیک پسماند از مبدا ازدو سال گذشته شروع‌شده است و در حال حاضر 70 تن تفکیک از مبدأ در شهر قم انجام می‌شود که مرز 10 درصدی تفکیک از مبدأ را نشان می‌دهد، همچنین 200 خودرو و 46 غرفه جمع‌آوری پسماند در سطح شهر قم دایر و فعال است.

سامع مدیریت هوشمند پسماندهای عمرانی در تمام مناطق هشت‌گانه شهری را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهری شهرداری قم در سال 97 برشمرد و گفت: به‌صورت ماهانه 270 درخواست مردمی برای مدیریت هوشمند پسماندها با شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به فقر سرانه‌های فضای سبز در استان قم افزود: سرانه فضای سبز در برخی کلان‌شهرهای کشور 30 مترمربع است ولی در قم کمتر از 18 متر، 31 بوستان شهری با مساحت 230 هزار مترمربع در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده است، همچنین در حال حاضر تمام مجموعه‌های بازی کودکان استاندارد بوده و کاملاً ایمن است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به افتتاح 10 ایستگاه آتش نشانی در سه سال گذشته گفت: این تعداد اکنون به 24 ایستگاه افزایش پیداکرده است؛ برای تجهیز ماشین‌آلات آتش‌نشانی در سه سال گذشته بالغ‌ بر 30 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به آماده‌سازی شهرک صنوف برای انتقال برخی صنوف درون‌شهری تأکید کرد: برای تکمیل شهرک صنوف در سال‌های گذشته شهرداری قم 8 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به‌کاربرده است، به‌زودی صنف آهن‌فروشان به این شهرک منتقل می‌شوند و در زمان‌بندی‌های بعدی نیز صنوف دیگر به این شهرک منتقل می‌شوند.

وی از بهره برداری از فاز اول شهرک خودرویی در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این شهرک با مساحت 33 هزار هکتار با سرمایه‌گذاری 230 میلیارد تومانی به‌زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار