معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: به زودی در جهت معرفی ظرفیت ها، هفته فرهنگی قم در کشورهای روسیه و عراق برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 15 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، یونس عالی‌پور در جلسه مديران استان و رايزن فرهنگی ايران در لبنان، شهردار نبطيه و هيئت همراه با شركت كنندگان در هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان، در تالار معصوميه فرمانداری عنوان کرد: استان قم دارای ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی و صادراتی فراوانی است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در هفته فرهنگی قم در شهر نبطیه لبنان بسیاری از این ظرفیت ها به خوبی معرفی شد. به زودی نیز در جهت معرفی ظرفیت ها، هفته فرهنگی قم در کشورهای روسیه و عراق برگزار خواهد شد.

عالی‌پور بیان کرد: هنرمندان و فعالان فرهنگی دستاوردهای خوبی را در هفته فرهنگی و اقتصادی قم در شهر نبطیه به نمایش گذاشتند که مورد استقبال زیادی قرار گرفت. برنامه های فرهنگی و هنری زیادی در این هفته برگزار شد و رویدادهای زیبا و پرباری در حوزه های قرآنی و فرهنگی شکل گرفت.

برگزاری هفته فرهنگی قم در بعلبک
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: فضا و ظرفیت مناسبی در جهت انجام روابط تجاری و اقتصادی با لبنان فراهم است و در این باره با تجار و بازاریان نبطیه نیز جلساتی داشتیم. این هفته فرهنگی و اقتصادی به گونه ای اثر گذار بود که با توجه به درخواست شهرداری‌های شهرهای مختلف در لبنان در هفته آتی برنامه فرهنگی دیگری را به میزبانی بعلبک لبنان خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: همچنین تقاضا برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و اقتصادی قم از سوی 10 کشور مختلف ارائه شده است. بر آنیم تا در دو سال آینده طبق درخواست های صورت گرفته ده برنامه هفته فرهنگی در لبنان و سایر کشورها برگزار کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد: همان گونه که رویداد فرهنگی اقتصادی قم در شهر نبطیه لبنان به یک الگو تبدیل شده است امیدواریم بتوانیم با همراهی رسانه ها و کشورهای درخواست کننده رویدادهای خوب دیگری را نیز برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی فرصت خوبی در تبادلات اقتصادی با این کشورها وجود دارد تا بتوانیم تولیدات با کیفیت خود را معرفی نمائیم.

گفتنی است نمایشگاه فرهنگی قم در لبنان 19 اردیبهشت ماه با حضور «محمد فتحعلی» سفیر ایران، «محمدمهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در بیروت و حجت الاسلام «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله افتتاح شد و در آن 37 غرفه تا اردیبهشت ماه دایر بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار