آیت‌الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: وهابیت به دلیل مخالفت با مذهب شیعه در حال متلاشی شدن است و پایان عمر آن‌ها نزدیک است.
کد خبر: ۶۳۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 15 July 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی کرامت و شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: امروز و دهه کرامت بسیار با برکت است چرا که با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد.

وی افزود: امیدواریم دعاهای مردم و فرارسیدن دهه کرامت سرآغاز برطرف شدن مشکلات ایران و سایر کشورهای اسلامی باشد.

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اهمیت توسل به اهل‌بیت(ع)، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسلمانان غیر شیعه اعتقاد دارند که انسان قدرتی بر اعمال خود ندارد و همچنین به عدم حجیت عقل معتقد هستند در حالی که تشیع در سایه امامت معصومین طرفدار آزادی انسان‌ها است.

وی ادامه داد: افرادی که به عدم حجیت عقل قائل هستند، عقلانت را از اسلام حذف می‌کنند در حالی که معصومین به پیروی از قرآن به حجیت عقل معتقد هستند و اگر به اسلام از دریچه عقاید اهل‌بیت(ع) نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اسلام همراه با عقلانیت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به روایات موجود در خصوص زیارت قبور معصومین(ع) گفت: گاهی مطرح می‌شود که زیارت قبور تنها برای ثواب کردن است در حالی که این مسئله سیاسی بسیار مهمی است که جمعیت شیعه را مقابل هجوم دشمن حفظ کرده است.

زیارت معصومین(ع) رمز بقای شیعه است

وی با بیان اینکه زیارت معصومین(ع) رمز بقای شیعه است، تصریح کرد: در حال حاضر هر ساله چندین برابر زائران خانه خدا، در اربعین حسینی در کربلا حاضر می‌شوند و می‌توان گفت با توجه به هجمه‌هایی که به شیعیان می‌شود اگر دعوت به زیارت نبود، چیزی از شیعه و مکتب اهل‌بیت(ع) باقی نمی‌ماند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به تأثیرات زیارت در احیا آموزه‌های دینی و انتقال آن‌ها به مردم عنوان کرد: وهابیت به دلیل مخالفت با مذهب شیعه در حال متلاشی شدن است و پایان عمر آن‌ها نزدیک است چرا که این افراد تنها در زمان حج فرصت تبلیغ، رسیدن به انسجام و تشکیل کنگره‌های عظیم جمعیتی را دارند.

وی اظهار کرد: وهابیون اعتقاد دارند که زیارت کردن در کنار ضریح معصومین(ع) شرکت محسوب می‌شود اما در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم که با این نگاه طواف دور سنگ‌های کعبه هم شرک محسوب می‌شود اما همان‌طور که در اینجا نیت پرستش کعبه نیست، در زیارت نیز هدف پرستش معصومین نیست، بنابراین مسئله زیارت هیچ منافاتی با توحید ندارد بلکه عین حقانیت آن است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروزه فرهنگ زیارت بسیاری از تبلیغات و برنامه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است، گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که زیارت قبور اهل‌بیت(ع) فلسفه حیاتی و سیاسی دارد و برخلاف وهابیت که تلاش می‌کنند این فرهنگ را از بین ببرند ما باید توجه بیشتری به این فرهنگ مهم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصت بسیار خوبی برای آشنا شدن با آموزه‌های دینی و مکتب و سیره اهل‌بیت(ع) است عنوان کرد: در حال حاضر کشور و جهان اسلام درگیر مشکلات بزرگی است و امیدواریم که به برکت دهه کرامت مشکلات برطرف شود و آینده بسیار درخشانی در انتظار جهان اسلام باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار