کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه والدین باید نسبت به حفظ احترام فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند، گفت: ترویج سبک زندگی فاطمی می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه را رفع کند.
کد خبر: ۶۳۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 15 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی در مراسم جشن میلاد کریمه اهل‌بیت(س) که با حضور پرشور زائران و مجاوران در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه مهربانی در خانواده‌ها کاهش یافته است، اظهار کرد: اگر مشکلاتی از جمله گرانی، تورم، کمبود آب و هوای ناسالم نباشد مشکلات واقعی‌تر از جمله اختلافات میان مردم و هم‌رنگ نبودن با سیره پیامبر اسلام(ص) جلوه‌نمایی می‌کند که این مشکلات نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده چهار درصد از خانواده‌های ایرانی دارای نشست‌هایی هستند که اعضای خانواده گردهم آمده و با یکدیگر درد و دل می‌کنند.

کارشناس مسائل مذهبی از تحکیم بنیان خانواده‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه علما و مراجع به ویژه رهبر انقلاب اسلامی نام برد و عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف فرزندان و والدین باید سیره رفتاری ائمه اطهار(ع) را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه امر به مهربانی و نهی از خشونت یکی از آموزه‌های دینی اسلام است، مطرح کرد: همه ما موظف به مهربانی کردن و پرهیز از خشونت هستیم، اکنون آمار مهربانی‌ها در جامعه کاهش یافته درحالی‌که افزایش مهربانی می‌تواند موجب افزایش نشاط و شادی معنوی در جامعه شود.

این سخنران دینی با اشاره به اینکه والدین باید نسبت به حفظ احترام فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی فاطمی می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه را رفع کند.

همچنین، مولودی‌خوانی سید مهدی میرداماد و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی از جمله دیگر بخش‌های این مراسم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار