ستاره ملي‌پوش كاراته استان قم نخستين‌بار در ادوار مختلف حضور در پيكارهاي كاراته قهرماني آسيا با ناكامي و بدون كسب مدال به كار خود پايان داد.
کد خبر: ۶۳۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 15 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، امیر مهدی‌زاده دارنده مدال‌های متنوع میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی، جهانی، جام جهانی، بازی‌های آسیایی و چندین تورنمنت معتبر دیگر نماینده قم در مسابقات 2018 کاراته قهرمانی رده سنی بزرگسالان آسیا بود که با ناکامی از این رقابت‌ها بازگشت.

این در حالی است که امسال پانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن به انجام رسید و امیر مهدی‌زاده شاخص‌ترین چهره تیم ایران در وزن منهای 60 کیلوگرم بود که بر خلاف انتظار و در عین ناباوری با قبول شکست از حریف ژاپنی خود از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

نخستین رقابت مهدی‌زاده با قهرمان جوانان و امیدهای دنیا

مهدی‌زاده که با دو طلا و یک برنز قهرمانی جهان و دو طلا و یک برنز قهرمانی آسیا شاخص‌ترین کاراته‌کای استان قم و کشورمان در این رقابت‌ها بود، مسابقات 2018 قهرمانی آسیا در اردن را با یک پیکار سخت و نفس‌گیر آغاز کرد و از این رقابت ناکامی وی آغاز شد.

پیروزهای‌ ملی‌پوش کاراته قم در لیگ جهانی

پیکار با کوزاکی یوگو دارنده عنوان قهرمان پیکارهای جوانان جهان و رتبه نخست مسابقات امیدهای دنیا در سال‌های 2015 و 2017 از کشور ژاپن نخستین حریف امیر مهدی‌زاده بود، کاراته‌کایی باهوش که البته در هشت ماه گذشته دو بار طعم شکست را برابر امیر کاراته ایران چشیده بود.

مهدی‌زاده پیش از این مسابقات، یک بار در آذر ماه سال 1396 و در جریان یکی از مراحل فصل 2017 لیگ جهانی کاراته‌وان در شهر اوکیناوا ژاپن و بار دیگر در بهمن ماه سال قبل و در مرحله دیگری از رقابت‌های لیگ جهانی به میزبانی فرانسه این حریف ژاپنی را مغلوب کرده بود.

شکست غیر منتظره مهدی‌زاده از حریف ژاپنی

ملی‌پوش کاراته قم که به عبور از این حریف ژاپنی فکر می‌کرد تا در مرحله دوم با آردیان سا از اندونزی مبارزه کند، در جدال با این کاراته‌کای فرصت‌طلب نتیجه‌ای غیر منتظره کسب کرد و با شکست خود شوک سنگینی را به ورزش قم و کاراته ایران وارد کرد تا بخت کسب مدال طلا را از دست بدهد.

تکمیل ناکامی مهدی‌زاده با حذف کاراته‌کای ژاپن

مهدی‌زاده در مصاف با یوگی کوزاکی از ژاپن در هانتی شکست خورد و شانس کسب طلا یا نقره آسیا را از دست داد اما این پایان کار نبود زیرا بدشانسی کاراته‌کای پرافتخار قم و کشورمان در این رقابت‌ها با شکست یوگی کوزاکی تکمیل‌ شد و مهدی‌زاده از دور رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در اردن کنار رفت.

این اتفاق موجب شد تا مهدی‌زاده برای نخستین‌بار از کسب مدال برنز آسیا هم باز بماند، ضمن اینکه در این دوره از رقابت‌ها تمام مدعیان قهرمانی وزن منهای 60 کیلوگرم یکی پس از دیگری به شکل عجیبی از دور مسابقات کنار رفتند و عجیب‌ترین نتایج تورنمنت در این وزن رقم خورد تا دو کاراته‌کای گمنام به مدال‌های طلا و نقره برسند.

2 طلا و یک برنز ستاره کاراته قم از قهرمانی آسیا

این در حالی است که مهدی‌زاده در سال 2011 و در کشور هنگ‌کنگ مدال برنز آسیا را کسب کرده بود، در سال 2015 در ژاپن قهرمان آسیا شده بود و همین عنوان را در سال 2017 در کشور قزاقستان تکرار کرد اما در چهارمین حضور آسیایی خود از کسب مدال محروم شد.

مهدی‌زاده نماینده ورزش قم در بازی‌های آسیایی 2018

با این حال مهدی‌زاده سهمیه حضور در مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی را کسب کرده و اواخر تابستان سال جاری در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران در وزن منهای 60 کیلوگرم به دنبال تکرار طلای سال 2014 بازی‌های آسیایی در اینچئون کره جنوبی این بار در جاکارتا به میدان می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار