همزمان با شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)
همزمان با شب میلاد باسعادت بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س)، شهر قم سراسر جشن و سرور و شادمانی شده است.
کد خبر: ۶۳۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶ 15 July 2018

به گزارش تابناک قم، یکم ذی‌القعده میلاد باسعادت حضرت معصومه(س)، دختر امام موسی کاظم(ع) هفتمین امام شیعیان است. فاصله زمانی این میلاد سراسر سرور و شادمانی تا یازدهم ذی‌القعده میلاد باسعادت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و در این دهه بزرگداشت حضرت احمد بن موسی کاظم(ع) نیز برگزار می‌شود.

شهر قم به سبب وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در این ایام مملو از زائرین و دوست‌داران خاندان عصمت و طهارت(ع) است که با حضور در این شهر و زیارت این بارگاه متبرک و نورانی، میلاد دخت موسی‌بن جعفر(ع) و ایام شادی اهل بیت(ع) را تبریک و شادباش می‌گویند.

دسته‌های شادباش با حضور خیل عظیم مردم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کرده و این بارگاه نورانی را گل‌باران می‌کنند. در هیئات و مساجد نیز برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت این میلاد سراسر نور با حضور سخنرانان، مداحان و ذاکرین وشاعران برجسته کشور در حال برگزاری است.

به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌هایی در آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها از امشب تا پایان دهه کرامت ادامه خواهد داشت. همزمان با شب میلاد بانوی کرامت، آیین تعویض پرچم به همراه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید و نقاره زنی در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

مراسم شب میلاد نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی و مداحی سیدمهدی میرداماد و شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی در حال برگزاری است. کاروان شادی با حضور خیل عظیم مردم نیز امشب از ساعت 22 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت بارگاه ملکوتی بانوی کرامت حرکت خواهد کرد.

آیین معنوی خطبه‌خوانی و آغاز جشن های دهه کرامت نیز از صبح فردا با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی و شعرخوانی و مداحی ذاکرین اهل‌بیت(ع) برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار