فرنگي‌كار جوان استان قم براي دومين‌بار در تركيب تيم ملي كشتي فرنگي جوانان ايران در پيكارهاي قهرماني آسيا به ميدان خواهد رفت.
کد خبر: ۶۳۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۷ 15 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، برای حضور در رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد قهرمانی جوانان آسیا ترکیب تیم‌های ملی ایران در حالی مشخص شدند که علیرضا نجاتی فرنگی‌کار جوان قم در وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی به نمایندگی از قم راهی این پیکارها می‌شود.

ترکیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان برای حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در حالی مشخص شد که این پیکارها روزهای 26 تا 31 تیر ماه در شهر دهلی‌نو کشور هند برگزار می‌شود و علیرضا نجاتی برای دومین بار حضور در مسابقات آسیایی را تجربه خواهد کرد، کشوری که به سرزمین آسیاب بادی معروف است.

در حالی که تیم‌ ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلوگرم به این دوره از پیکارهای آسیایی اعزام می‌شود، علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم برای کسب دومین مدال خود از مسابقات قهرمانی قاره کهن به میدان می‌رود.

رقابت فرنگی‌کار قم در وزن 60 کیلوگرم

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور، 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی، 63 کیلوگرم بهرام معروف‌خانی، 67 کیلوگرم سجاد ایمن‌طلب، 72 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد، 77 کیلوگرم شایان عفیفی، 82 کیلوگرم حسین فروزنده، 87 کیلوگرم محمدهادی ساروی، 97 کیلوگرم وحید دادخواه و 130 کیلوگرم امین میرزازاده هستند.

این تیم را حمید باوفا ملی‌پوش اسبق کشتی فرنگی کشورمان به عنوان سرمربی هدایت می‌کند، ضمن اینکه مربیان این تیم حسن حسین‌زاده، مهرداد اسفندیاری‌فر، روح‌الله دل‌انگیز و ایوب اعلایی هستند و مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در رده سنی پایه نیز حسن بابک است و سرپرستی تیم ملی را مهدی شربیانی انجام می‌دهد.

سرزمین آسیاب بادی دومین تجربه آسیایی نجاتی است

رئیس هیات کشتی استان قم با اشاره به دومین حضور فرنگی‌کار قم در پیکارهای آسیایی، به خبرنگار فارس گفت: در شرایطی که رقابت‌های کشتی فرنگی 2018 قهرمانی جوانان آسیا روزهای 26 و 27 تیر ماه به انجام می‌رسد، طبق برنامه‌ریزی مسوولان برگزار کننده این مسابقات، روز دوشنبه 25 تیر وزن‌کشی و قرعه‌کشی اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی انجام می‌شود و 26 تیر رقابت این اوزان به انجام می‌رسد.

محسن وزیری خاطرنشان کرد: همچنین قرعه‌کشی اوزان 60، 67، 72، 82 و 97 کیلوگرم کشتی فرنگی روز سه‌شنبه 26 تیر صورت می‌گیرد و کشتی‌گیران این اوزان که یکی از آنها علیرضا نجاتی فرنگی‌کار مطرح قم در وزن 60 کیلوگرم است، روز چهارشنبه 27 تیر ماه برای کسب مقام‌های برتر به روی تشک خواهند رفت.

موفقیت کشتی‌گیر قم در کسب نشان برنز 2016 آسیا

اعزام علیرضا نجاتی به پیکارهای 2018 کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا در حالی صورت می‌گیرد که خرداد ماه سال 1395 این‌ کشتی‌گیر در ترکیب تیم ملی جوانان ایران، نخستین‌ حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان قاره کهن را تجربه کرد و به مقام سوم آن دوره دست یافت.

در مسابقات سال 2016 کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا، علیرضا نجاتی و محمدجواد رضایی نمایندگان کشتی فرنگی قم در ترکیب تیم ملی ایران بودند که علیرضا نجاتی با قبول باخت در دومین مسابقه خود، در جدول شانس مجدد مقام سوم و نشان برنز آسیا را نصیب خود کرد.

این در حالی است که دو سال قبل کشور فیلیپین میزبان هشت کشتی‌گیر جوان و آینده‌دار کشورمان و سایر کشورهای آسیایی بود و محمدجواد رضایی دیگر فرنگی‌کار قم در وزن 50 کیلوگرم با قبول شرکت از حریفان خود با دست خالی به کشورمان و شهر قم بازگشت.

حضور فرنگی‌کار قم در کشتی فرنگی دنیا

علیرضا نجاتی دو سال قبل در وزن 50 کیلوگرم رقابت‌های کشتی جوانان قهرمانی آسیا با انگیزه کسب مدال و رفتن روی سکوی نفرات برتر، نخستین رقابت خود را برابر حریفی از کشور اردن برگزار و با پیروزی میدان را ترک کرد تا مجوز حضور در مرحله دوم را به دست بیاورد.

دومین رقابت فرنگی‌کار ملی‌پوش قم در پیکارهای آسیایی سال 2016 یک کشتی سخت و نفس‌گیر برابر فرنگی‌کار ازبکستان بود، در حالی که کشتی‌گیر ازبک با عبور از حریف هندی به این مرحله رسیده بود و در جدال رقبای ایرانی و ازبکستانی، نجاتی به حریف خود باخت.

با این حال فرنگی‌کار قم انگیزه خود را از دست نداد و با توجه به راهیابی کشتی‌گیر ازبکستانی به فینال این وزن، نجاتی در جدول شانس مجدد حریف هندی را شکست داد و با کسب مقام سوم به نشان برنز وزن 50 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا رسید.

نجاتی دارنده نشان برنز مسابقاتی جهانی 2014

فرنگی‌کار قم در حالی به دومین رقابت آسیایی رفته که نخستین‌بار در سال 2014 در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران به یک رقابت معتبر برون‌مرزی، یعنی پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان دنیا در کشور مجارستان اعزام شد و مدال برنز این پیکارها را به ارمغان آورد.

در بیست و ششمین روز تیر ماه سال 1393 بود که نجاتی در روز دوم رقابت‌های 2014 کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان جهان به عنوان یکی از 10 فرنگی‌کار ایران در وزن 42 کیلوگرم به روی تشک رفت و ابتدا حریفی از کشور ایتالیا را مغلوب کرد.

کشتی‌گیر استان قم در قرعه سختی مرحله دوم برابر حریفی از کشور ترکیه شکست خورد و با توجه به صعود حریف ترک به دیدار نهایی، در جدول شانس مجدد سومین مسابقه خود را برابر حریفی از آذربایجان برگزار و با پیروزی میدان را ترک کرد تا با شکست دادن کشتی‌گیری از کشور ارمنستان در آخرین مسابقه خود، به مقام سوم و نشان برنز وزن 42 کیلوگرم پیکارهای جهانی 2018 کشتی نوجوانان دست یابد.

نجاتی از چهره‌های مورد اعتماد کادر فنی تیم ملی است

مربی و داور کشتی فرنگی قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به عملکرد نجاتی در مسیر کسب آمادگی برای حضور در پیکارهای آسیایی، اظهار کرد: نجاتی پیش از اینکه به رقابت‌های 2018 کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا برود، در راه کسب آمادگی برای حضور در این مسابقات به همراه دیگر ملی‌پوشان در اردیبهشت ماه امسال به مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان جام واختانگادزه گرجستان اعزام شد.

محمدهادی علیایی عنوان کرد: در حالی که 6 نماینده کشورمان به دیدار نهایی پیکارهای بین‌المللی واختانگادزه گرجستان راه پیدا کردند اما علیرضا نجاتی در عین ناباوری با شکست از حریفان خود حذف شد ولی تلاش وی در اردوهای بعدی تیم ملی، کادر فنی را برای حضور نجاتی در پیکارهای قهرمانی آسیا مجاب کرد، ضمن اینکه نجاتی در این سال‌ها آنقدر تجربه کسب کرده که یکی از چهره‌های مورد اعتماد کادر فنی برای همراهی تیم ملی در پیکارهای قهرمانی آسیا و از شانس‌های کسب مدال برای تیم ملی ایران باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار