رئیس اداره سلامت آموزش‌وپرورش استان قم از اجرای طرح ملی دادرس در ۱۱۰ واحد آموزشی متوسطه خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 14 July 2018

به گزارش تابناک قم،محمد احمدی با اشاره به روند اجرای طرح ملی دادرس در استان اظهار داشت: این طرح که با مشارکت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود درواقع هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور را دنبال می‌کند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد: در سال تحصیلی 96-97 تعداد 110 واحد آموزشی متوسطه با تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث تحت پوشش این طرح ملی قرار گرفتند که بر این اساس افراد داوطلب در دوره ضمن خدمت تئوری و عملی شرکت کرده و پس‌ازاین دوره مدارس موظف به تعریف تیم‌های 14 نفره دانش‌آموزی شدند.

وی از دیگر اهداف این طرح را ارتقای سطح آگاهی و توان امدادی دانش آموزان داوطلب به‌منظور جلوگیری از وقوع یا کاهش آثار زیان‌بار حوادث و سوانح طبیعی و ترویج فرهنگ ایمنی در بین سایر اقشار جامعه توسط دانش آموزان آموزش‌دیده دانست و گفت: پس از ارائه آموزش‌های لازم از بین تیم‌های تعریف‌شده یک تیم از هر مدرسه به مرحله ناحیه، منطقه، استانی و درنهایت کشوری راه می‌یابد.

احمدی خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر منطقه جعفرآباد در بخش خلجستان نیز با برگزاری و ارائه دوره‌های مربوطه، تیم اعضامی به مراحل بالاتر را داشتیم که موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح استانی شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار