حجت الاسلام والمسلمین خمینی تصریح کرد:
حجت الاسلام و المسلمین خمینی تاکید کرد: امروز هم مهمترین پشتوانه انقلاب، مساجد و بچه های مسجدی هستند و تا زمانی که از مسجد محوری فاصله نگیریم این انقلاب مستحکم خواهد ماند.
کد خبر: ۶۲۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 14 July 2018

به گزارش تابناک قم، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، شب گذشته(22تیرماه) حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در مراسم رونمایی از پوستر 40 مسجد شاخص کشور در قم، با بیان اینکه نباید به هیچ عنوان جایگاه مساجد کمرنگ شود، گفت: کانون اصلی انقلاب اسلامی ایران در مساجد شکل گرفت اما امروزه کمی با آن مسائل فاصله گرفته ایم.

وی تاکید کرد: وظیفه همگان است تا با مساجد انس گرفته و از سوی دیگر سعی کنیم تا نسل های بعد را نیز با مساجد و جایگاه آن آشنا کنیم تا جوانان و نوجوانان مسجدی تربیت شوند.

یادگار امام راحل با اشاره به برگزاری جشنواره "چله سرو" گفت: امید است که این مجموعه جلسات بتواند یک حرکت مناسبی باشد و یک شروعی دوباره تا مردم و مسئولان توجه به جایگاه عظیم مسجد داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خمینی تاکید کرد: امروز هم مهمترین پشتوانه انقلاب، مساجد و بچه های مسجدی هستند و تا زمانی که از مسجد محوری فاصله نگیریم این انقلاب مستحکم خواهد ماند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: در جشنواره چله سرو قرار است مساجد شاخص کشور معرفی شوند که می تواند طرح موفق و ارزشمندی باشد.

وی بیان کرد: به کوری چشم دشمنان، این انقلاب چهل سال است که با قدرت به جلو پیش می رود و دشمنان را مایوس کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی تصریح کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره می گفتند که انقلاب در آینده نزدیک از بین می رود اما شاهد هستیم که با لطف خداوند این انقلاب همانند یک سرو مقتدر و با استقامت در حال رشد و پیشرفت است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره چله سرو با هدف تبیین استانداردهای مسجد فعال و انقلابی و همچنین شناسایی و معرفی الگویی مساجد انقلابی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: مسجد کانون است و در صدر اسلام هم همواره این جایگاه در مساجد بوده است که امیدواریم این جایگاه در مساجد همواره حفظ شود و از طریق این جشنواره شاخص ها تبیین و مساجد الگو نیز معرفی شوند.

در ادامه حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز به برگزاری مراسم در مسجد چهارمردان قم اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل مهمی که این مسجد برای آیین رونمایی انتخاب شد این بود که امام راحل در مسجد چهارمردان قم نخستین رای خود را به صندوق انداخته و از سوی دیگر این مسجد شاخصه های انقلابی بسیاری دارد.

وی بیان داشت: مسجد چهارمردان قم یکی از مساجدی است که توانسته با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، همواره هویت انقلابی بودن خود را حفظ کند و به عنوان یک مسجد الگو برای دیگر مساجد باشد.

وی ضمن تقدیر از شهردار و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم به منظور برگزاری جشنواره چله سرو گفت: این اقدام بسیار ارزشمند بود که موجب می شود شاخصه های انقلابی گری در مساجد مشخص و به دیگر مساجد نیز اعلام شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پوستر فراخوان 40 مسجد شاخص کشور رونمایی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار