امام جمعه قم گفت: دشمن تلاش می‌کند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نشود اما ملت ایران با صبوری در برابر مشکلات و وحدت آرزوی ترامپ را نقش بر آب می‌کند و همه نوکران آمریکا بسیج شدند تا ملت ایران را از پای در بیاورد اما شکست می‌خورند.
کد خبر: ۶۲۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 13 July 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در پیشرفت خانواده مؤثر است حقوق متقابل پدر و مادر و فرزندان است.

وی افزود: عمده مسئولیت تربیت فرزندان بر عهده پدر و مادر است ولی جامعه و حکومت و نهادهای علمی و اجتماعی نیز در قبال آینده و دین و دنیای آینده فرزندان و نوجوانان و جوانان مسئول هستند.

امام جمعه قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: عالم و نعمت‌های الهی برای این است که انسان مورد آزمایش قرار بگیرد، اسلام تاکید دارد که فرزند نعمت الهی است و دستمایه آزمایش انسان است و تربیت درست تنظیم کننده رابطه با عالم است.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه زنان و دختران جامعه باید از حضرت معصومه(س) الگو بگیرند عنوان کرد: افتخار داریم که در شعاع نورانیت حضرت معصومه (س) زندگی می‌کنیم، بانوی بزرگی که به قله‌های بلند علم و فضیلت نائل شده بود.

مدیر جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: امامزادگان پرچم هدایت و مجاهدت در برابر ظلم و ستم بودند و پاسداری از امام‌زادگان از وظایف ما است و درقم صدها امامزاده و در ایران هزاران امام‌زاده وجود دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت عنوان کرد: حج مظهر عبودیت خدا و وحدت اسلامی و امت است و حاجیان ما باید با دل‌های پاک وارد خانه خدا شوند و آداب حج را رعایت کرده و چهره اسلام تمدنی و وحدت بخش را در حج به نمایش گذاشته و به وظایف اجتماعی و سیاسی و انقلابی خود عمل کنند.

اعرافی گفت: در شرایطی هستیم که در زمینه آب و برق با کمبود روبه‌رو هستیم و دولت و مسئولان باید نسبت به مسائل حیاتی جامعه توجه جدی داشته باشند و در جهاد انقلابی امروز بسیج مسئولان بسیار مهم است و وضع فعلی لازم نیست.

امام جمعه قم بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و دولت مردان این موضوع را بپذیرند که همه قدرت‌های اقتصادی برای فروپاشی اقتصاد و هرج و مرج و فاصله میان ملت و آرمان‌های انقلاب پا به میدان آمدند.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: ترامپ در سخنان اخیر خود گفت که منتظر هستیم ایرانی‌ها با ما به گفت‌وگو بنشینند که ملت باید هوشمند بوده و دولت مردان مواضع انقلابی و حکیمانه اتخاذ کنند.

مدیر جامعه المصطفی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نشود اما ملت ایران با صبوری در برابر مشکلات و وحدت آرزوی ترامپ را نقش بر آب می‌کند، همه نوکران آمریکا بسیج شدند تا ملت ایران را از پای در بیاورد اما شکست می‌خورند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: ملت ایران با اقتصاد مقاومتی و تلاش و بازگشت به منطق انقلاب در برابر دشمن ایستادگی کرده و از امام عاشورا فرا گرفته تسلیم زور نمی‌شود و مقاومت می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار