عضو شورای شهر قم با بیان اینکه ۲۷ پایگاه مسجد در شهر قم به امکانات ورزشی به‌ تناسب محیط مسجد تجهیز شده است گفت: درصدد هستیم به دلیل چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ مسجد را تا پایان سال به امکانات ورزشی متناسب با مسجد تجهیز کنیم.
کد خبر: ۶۲۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 13 July 2018

به گزارش تابناک قم، حسن مالکی‌نژاد در جلسه پرسش و پاسخ با شهروندان منطقه سه که در مسجد موسی بن جعفر(ع) خیابان شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به تجهیز مساجد به امکانات ورزشی اظهار داشت: سیاستی که در کمسیون فرهنگی شورای شهر در نظر گرفته‌ایم این است که مساجد علاوه بر نمازخواندن دیگر خدمات از جمله امکانات ورزشی را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه 27 مسجد در شهر قم به امکانات ورزشی به‌تناسب محیط مسجد تجهیز شده است، افزود: پایگاه‌های فرهنگی ورزشی این 27 مسجد فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند دیگر مساجد نیز باید درخواست‌های خود را به منظور تجهیز پایگاه‌های مساجد به شهرداری این منطقه ارائه دهند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم ادامه داد: درصدد هستیم به دلیل چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 40 مسجد را تا پایان سال به امکانات ورزشی متناسب با مسجد تجهیز کنیم.

سید شمس‌الدین نعمتی شهردار منطقه سه قم نیز در ادامه با اشاره به مشکلات فاضلاب در این منطقه اظهار داشت: متأسفانه سازمان آب و فاضلاب در حق این منطقه کم‌لطفی می‌کند.

وی افزود: برای آسفالت کردن خیابان‌ها از تمامی اداراتی که در ارتباط با حفاری‌ها ذی‌نفع هستند استعلام می‌کنیم و از این امر اطلاع دارند که در صورت آسفالت کردن خیابان‌ها تا چهار سال حق حفاری ندارند اما اکنون عمده گلایه‌های مردم این بوده که سازمان آب و فاضلاب مدعی شده که شهرداری مجوز برای حفاری نمی‌دهد درصورتی‌که این ادعا کذب است.

شهردار منطقه سه قم به افزایش خدمات بیمارستان شهید بهشتی اشاره و عنوان کرد: درون بیمارستان شهید بهشتی مازاد بر فضای خود برای ارائه خدمات ساختمان ساخته می‌شود به همین دلیل مشکلات ترافیکی ایجاد می‌کند اما برای برطرف کردن این مشکل فضایی برای پارکینگ طبقاتی در نظر گرفته‌شده که در حال پیگیری است.

وی به مشکلات خیابان چمران جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: برای برطرف شدن مشکل خیابان چمران جنوبی باید حداقل 30 خانه را تملک کنیم که اکنون با مشکل بودجه مواجه هستیم، اما هرکدام از مالکین تقاضا داشته باشند می‌توانیم با خدمات غیرنقد مانند زمین معوض با آنان تهاتر کنیم.

ایستگاه‌های صلواتی در قم نظام‌مند شود

سید مجتبی سبحانی در این جلسه مشکل زباله در کوچه و خیابان‌های منطقه سه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: گذاشتن سطل‌های بزرگ بر سر خیابان‌ها موجب ایجاد بوی نامطبوع می‌شود بنابراین باید بر روی تفکیک زباله فرهنگ‌سازی کنیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در فضای بوستان‌ها گفت: جمع‌آوری و رسیدگی به افراد معتاد در فضای سبز و بوستان‌های شهری بر عهده ما نبوده و این نیروی انتظامی است که باید با چنین افرادی برخورد کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای شهر قم به توسعه فضای سبز در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: رویکرد ما در شورای شهر توسعه فضای سبز و بوستان‌های شهری است به همین دلیل درصدد هستیم تا هر مکانی که در شهر مناسب بوستان است را آماده کنیم.

سبحانی آبیاری فضای سبز را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: رویکرد این مجموعه در موضوع آبیاری فضای سبز و بوستان‌های شهری به‌صورت غرق آبی نبوده بلکه به دلیل وجود مشکل کم‌آبی به‌صورت قطره‌ای انجام می‌شود.

وی به ارائه گزارشی به مجوزات ایستگاه‌های صلواتی و بررسی آنان پرداخت و ابراز کرد: در ایام نیمه شعبان 160 مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی صادر شده است که 100 مجوز در مسیر حرم تا حرم و مابقی آن در سطح شهر برپا شده است.

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی باید نظام‌مند شوند، ادامه داد: ایستگاه‌های صلواتی باید مورد بررسی قرار گیرند تا از لحاظ بهداشتی مشکلی نداشته باشند.

زیرساخت‌های 16 خیابان اصلی قم ناقص است

روح‌الله امرالهی در این جلسه با اشاره به مشکلات ترافیکی استان قم اظهار داشت: در بودجه 97 برنامه‌ریزی‌ شده است در صورت عدم مشکل آب و فاضلاب تقاطع غیر هم‌سطح خیابان کیوان‌فر و امام خمینی (ره) ایجاد شود تا بتوانیم مشکلات ترافیکی این منطقه را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های 16 خیابان اصلی قم ناقص است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درصدد هستیم تا هشت الی 9 خیابان اصلی در شهر را تکمیل کنیم تا بخش عمده ترافیک و حمل‌ و نقل برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر قم تصریح کرد: برای مشکل خیابان چمران جنوبی بودجه‌ای تدارک دیده‌شده است تا مشکل تملکات آن برطرف شود همچنین، خیابان چمران شمالی نیز از لحاظ آسفالت دچار مشکل است که باید با پیگیری‌های لازم برطرف شود.

وی عنوان کرد: خیابان‌های شهید بهشتی و امام خمینی(ره) تنها خیابان‌هایی هستند که در منطقه سه بودجه برای پیاده‌روسازی آنان رقم خورده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار