قطعی‌های مکرر برق و خارج از زمان‌بندی‌های ارائه‌شده توسط شرکت برق استان سبب نارضایتی مردم شده است
کد خبر: ۶۲۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 12 July 2018

به گزارش تابناک قم، هم‌زمان با آغاز فصل تابستان، گرمای بی‌سابقه هوا و قطعی مکرر برق و مشکلات و گرفتاری‌های کلافه کننده ناشی از آن دامن تمام شهروندان را گرفته و بسیاری از فعالیت‌های روزمره اجتماعی و اقتصادی جامعه را با مشکل و خلل روبه‌رو ساخته است.

بسیاری از کارشناسان و مسئولان کاهش فعالیت نیروگاه‌های برق‌آبی و کاسته شدن از سطح آب پشت سدها به‌عنوان عامل نخست افت فشار برق و قطعی‌های روزانه برق در سطح قم یاد می‌کنند که در کنار برخی مصارف غیرضروری سبب قطعی‌های مستمر و بروز انواع مشکلات جانبی شده است.

مسئولان شرکت توزیع برق استان قم نیز با اذعان بر کاهش سهمیه برق قم در سال 97 تأکید می‌کنند که با ادامه روند گرمای هوا و عبور از مرز 700 مگاوات قطعی برق همچنان در استان قم ادامه خواهد داشت که نشان می‌دهد مشکل تأمین برق یک مشکل جدی و واقعی در حال حاضر است.

مهدی احمدی یکی از نانوایان قمی بوده که به دلیل قطعی برق دست از کار کشیده و در حالی‌که مدام به خمیر آماده پخت نگاه می‌کند و با روش‌های ویژه خود سعی دارد مانع از ترشیدگی و از دست رفتن کامل آن شود، می‌گوید: قطعیهای بی‌ضابطه و بی‌موقع برق، کار و فعالیت نانواها را عملاً دچار مشکل کرده است و دیروز به خاطر قطعی طولانی‌مدت برق از برنامه زمان‌بندی‌شده مجبور شدیم خمیر دو کیسه آرد را به دلیل ترش شدن و از دست دادن کیفیت دور بریزم.

وی ادامه می‌دهد: مسئولان باید متوجه این مسئله باشند که نیاز برخی حرفه‌ها و اصناف به برق نیازی کاملاً عینی است و قطع برق مستمر و خارج از برنامه می‌تواند خسارت‌های فراوانی را به آن‌ها وارد سازد، افت کیفیت خمیر و نان به دلیل تأخیر در پخت و کلافگی مشتریان از زمان پخت نان پدیده‌ای بوده که هر روز شاهد آن هستیم.

خانم مرادی ارباب‌رجوع یکی از دستگاه‌های دولتی استان است که به دلیل گرمای شدید هوا و قطعی برق با چند برگ کاغذی که در دست دارد خود را خنک می‌کند و تأکید می‌کند: فرزندان کوچک من در این گرمای شدید هوا و قطعی‌های پی‌درپی برق تحمل گرما را ندارند و چندین بار در یک ماه گذشته به دلیل گرمازدگی بیمار شده‌اند.

وی عنوان می‌کند: گرمای شدید و کم‌سابقه هوا در کنار قطعی‌های مستمر برق سبب شده فرصت فراغت و تفریح فرزندان بسیاری از خانواده‌ها در فصل تابستان از بین برود، خانواده ما به‌جز برخی ساعات شب مابقی روز را به دلیل گرمای هوا در داخل منزل سپری می‌کند.

سید مهدی کریمی در یکی از خیابان‌های اصلی شهر قم مغازه آبمیوه گیری دارد و قطعیهای روزانه برق را مهم‌ترین مشکل کاروکاسبی تمامی اهل بازار می‌داند و می‌گوید: در برخی روزهای هفته بیش از 4 ساعت برق این خیابان قطع می‌شود و کاروکاسبی بسیاری از مغازه‌داران به تعطیلی کشیده می‌شود.

وی با اشاره به برخی خسارت‌های ناشی از قطعی برق در بین افراد شاغل در بازار ابراز می‌کند: در روزهای گذشته به دلیل نوسانات شدید برق و اجرای بی‌برنامه و خارج از زمان‌بندی قطعی برق برخی از تجهیزات و لوازم الکترونیکی کسبه به‌شدت آسیب‌دیده و برخی دیگر نیز عملاً سوخته است، هیچ ارگان با نهادی پاسخگوی خسارت‌های ایجادشده در این بخش نیست.

آقایی یکی از ارائه دهنگان خدمات اینترنتی و کامپیوتری بوده که با انتقاد از مشکلات ایجادشده در روند خدمات‌رسانی بیان می‌کند: سرعت و به لحظه بودن لازمه شغلی بوده که من در آن مشغول به فعالیت هستم اما قطعی‌های مستمر و گاها بی‌برنامه برق سبب شده تا بسیاری از مشتریان شرکت را از دست بدهم و در کنار آن نیز به دلیل عدم انجام وظایف و خدمات‌رسانی‌های تعریف‌شده دچار خسارت‌های مالی و از دست رفتن اعتبار اجتماعی شده باشم.

خانم بیات نیز خانه‌دار است و با ابراز ناراحتی عمیق از خسارت‌های واردشده به زندگی خود براثر قطعیهای مداوم برق ابراز می‌کند: متأسفانه در روزهای گذشته به دلیل نوسان شدید برق و قطعی‌های بی‌برنامه یخچال منزل ما سوخته و ازکارافتاده است و وضعیت اقتصادی ما نیز در شرایطی نیست که بتوانیم یخچال دیگری را تهیه کنیم، کلافگی و ناراحتی‌های ناشی از قطعی روزانه برق بسیار بیشتر از آن چیزی است که بشود آن‌ها را به زبان آورد چراکه بخش اصلی آن را ناراحتی‌های روحی و روانی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار