قائم مقام دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خبر داد
قائم مقام دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: تاکنون 400 کانون فرهنگی هنری برنامه‌های اوقات فراغت خود را ارائه دادند و با ارائه برنامه پیشنهادی از حمایت مالی دبیرخانه بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۶۲۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 12 July 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام اسدالله کریمی با بیان اینکه تفاهم‌نامه امسال ویژه برنامه‌های اوقات فراغت از اول تیر ماه تا دهم شهریور امسال است اظهار کرد: حدود 400 کانون برنامه‌های اوقات فراغت خود را ارائه دادند و با ارائه برنامه پیشنهادی از حمایت مالی دبیرخانه بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه روش کار مانند سال‌های گذشته در قالب فعالیت‌های قرآنی، آموزشی و پژوهشی است گفت: برنامه‌های قرآنی در قالب موضوعاتی مانند کلاس‌های مهارت قرآن، روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترتیل‌خوانی، صوت و لحن برگزار می‌شود. برنامه‌هایی مانند حلقه معرفت، هسته پژوهش، کلاس‌های فنی و مهارتی زیر مجموعه حوزه فعالیت‌های پژوهشی است.

قائم مقام دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: بحث مأموریت‌های محتوایی و فرهنگ‌ساز را از سال گذشته ورود پیدا کردیم که به طور معمول دغدغه همه دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به این موضوعات بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌‌ها گفت: جلسات ترویجی سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، ترویج مصرف کالای ایرانی، تولید و اشتغال، آموزش والدین و خانه‌های بهشتی از دیگر اقدامات است و همچنین فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی در زمینه تشکیل و تحکیم خانواده برگزار می‌شود.

کریمی یادآور شد: فعالیت‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند مواد مخدر، خشونت، فساد اخلاقی و حاشیه‌نشینی نیز در دستور کار است و همچنین جلسات خانگی قرآن نیز برگزار می‌شود.

قائم مقام دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه برنامه‌های اردویی مانند سنوات گذشته در قالب درون و برون شهری برگزار می‌شود گفت: یک اتوبوس و مینی بوس در اختیار بچه‌‌های مسجد برای بحث اردوهای درون شهری قرار گرفته به طوری که روزانه 6 سرویس رفت و برگشت در مجموع 12 سرویس به بچه‌های مسجد خدمات ارائه می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار