در جلسه تنظیم بازار استان قم نسبت به وضعیت بغرنج نانوایی‌های استان و بهبود شرایط اقتصادی آن‌ها تأکید شد.
کد خبر: ۶۲۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 11 July 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه تنظیم بازار استان قم با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به اهمیت مسئله نظارت بر گوشت‌های وارداتی به قم اظهار داشت: گوشت‌هایی که به‌صورت وارداتی به استان وارد می‌شوند باید به‌صورت دقیق کنترل شوند.

محمدمهدی رفیعی افزود: نظارت بر فروشگاه‌هایی که گوشت فله‌ای عرضه می‌کنند بهتر و راحت نسبت به نظارت بر قصابی‌های موجود در سطح شهر است.

وی با اشاره به ظرفیت کشتارگاه‌های مرغ استان قم ادامه داد: ظرفیت کشتارگاه‌های نگین و بهاران 2 هزار قطعه در ساعت بوده که نشان می‌دهد که این دو کشتارگاه بیش از ظرفیت‌های فنی کشتار می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان تغییر در کاربری و تعطیلی کشتارگاه نگین قم ابراز کرد: در حالی کشتارگاه نگین درصدد تغییر کاربری و تعطیلی بوده که کشتارگاه بهارستان به‌تنهایی قابلیت تأمین نیازهای استان را ندارد.

حقوق کارگران در نانوایی‌های دولتی قم پایمال می‌شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به تضعیف حقوق کارگران شاغل در نانوایی‌های دولتی استان تأکید کرد: در نانوایی‌های دولتی حقوق کارگران با توجه به افزایش نرخ بیمه و هزینه‌های دیگر زندگی به‌شدت پایمال می‌شود.

مجید آوری فرد با اشاره به‌ضرورت رسیدگی به مطالبه‌های کارگری واحدهای تولید نان در استان قم بیان کرد: باید فکری عاجل برای احقاق حقوق کارگران نانوایی‌های دولتی انجام شود، و تدابیر اندیشیده شده نیز باید درنهایت به نفع و سود کارگران تمام شود.

وی ابراز کرد: در سال‌های گذشته حق بیمه 20 درصدی که توسط کارگران نانوایی پرداخت می‌شود بیشتر شده اما دستمزد و حقوق این افراد در 4 سال گذشته افزایش پیدا نکرده و با توجه به دیگر مشکلات اقتصادی موجود این قشر متحمل سختی‌های زیادی شده است.

بسیاری از نانوایی‌های قم در آستانه ورشکستی قرار دارند

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به مشکلات و چالش‌های اقتصادی واحدهای تولید نان استان تأکید کرد: بسیاری از نانوایی‌های استان در آستانه ورشکستی قرار دارند.

سید ابراهیم صحفی با بغرنج دانستن وضعیت اقتصادی نانوایی‌های استان خاطرنشان کرد: شرایط و وضعیت نانوایی‌های استان به‌شدت بغرنج است، تنها راه موجود در حال حاضر ارائه یارانه‌های ویژه به واحدهای تولید نان استان توسط دولت است.

وی با ابراز تأسف از رویه برخی واحدهای صنعتی استان قم تأکید کرد: بسیاری از واحدهای شهرک شکوهیه کارگران با بیشتر از یک فرزند را استخدام نمی‌کنند چون نمی‌خواهند در پایان سال هزینه‌ای در زمینهٔ سنوات به آن‌ها پرداخت کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به نوسانات قیمت 60 کالای اساسی در استان قم ابراز کرد: درمجموع 10 درصد نوسانات قیمت در 60 کالای اساسی استان در یک ماه گذشته اتفاق افتاده است.

احمدرضا سمیعی نسب با بیان دلایل افزایش قیمت آهن در بازار قم عنوان کرد: تعدیل در درخواست آهن‌آلات و قیمت جهانی دلار سبب کاهش تقاضا و افزایش قیمت در این بخش بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار