به علت وجود گرد و غبار؛
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شاخص کیفیت هوای قم در حال حاضر ۱۷۹ بوده و در وضعیت ناسالم برای تمامی افراد جامعه است.
کد خبر: ۶۲۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 11 July 2018

به گزارش تابناگ قم، سید محمدرضا بهشتی‌پور اظهار داشت: امروز همراه با وزش باد، میزان گرد و غبار در شهر قم به شدت افزایش پیدا کرده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر ۱۷۹ بوده و در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه وزش باد و به دنبال آن آلودگی گرد و غبار تا روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی هوای شهر قم، همشهریان محترم به ویژه کودکان و سالمندان و افراد بیمار نباید در فضای باز قرار گرفته و فعالیت کنند.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان قم در پایان تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته با گسترش خشکسالی و کمبود شدید منابع آبی، اراضی پیرامون شهر قم از جمله دشت مسیله، پوشش گیاهی خود را از دست داده و به کانون های ایجاد گرد و غبار تبدیل شده اند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ارتباط با وضعیت ناسالم کیفیت هوای استان به دلیل افزایش میزان گردوغبار و غلظت ذرات معلق در هوا، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به افزایش میزان گرد و غبار و غلظت ذرات معلق هوا و قرار گرفتن شاخص کیفی هوا در شرایط ناسالم از عموم شهروندان گرامی به ویژه بیماران قلبی- عروقی و ریوی، کودکان، خردسالان و مادران باردار تقاضا می شود از تردد غیرضروری و فعالیت در فضای بازشهری خودداری نمایند.

همچنین جهت کاهش اثرات آلودگی هوا توصیه می‌شود از مایعات، میوه و سبزیجات دارای آنتی‌اکسیدان بالا بیشتر استفاده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار