معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) خبر داد؛
معاون آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: همزمان با دهه کرامت برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود و نزدیک به ۲۵۶ برنامه در ستاد آیین‌های فاطمی تصویب شده که اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 10 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام صفر فلاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت پرداخت.

وی گفت: طرح دهه کرامت به عوان یک دهه شاد و نشاط آور از دو دهه قبل مطرح شد و چون آغاز این دهه با میلاد کریمه اهل بیت(ع) همراه است و بزرگ‌ترین منادیان کرامت انسانی نیز اهل بیت(ع) هستند با این عنوان نامگذاری شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه در تقویم تاریخ ما این دهه به عنوان یک دهه فرهنگی است، افزود: در دهه کرامت ۹۷ برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد و قریب به ۲۵۶ برنامه در ستاد آیین‌های فاطمی تصویب شده که اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه ظرفیت‌های استان در خدمت زائران خواهد بود، تصریح کرد: حدود ۱۳ هزار نیروی انسانی در طی دهه کرامت در شیفت‌های چهار گانه به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

آغاز برنامه‌های دهه کرامت در ۲۳ تیرماه

حجت الاسلام فلاحی به غباررویی مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) و شستشو با گلاب ناب در آستانه میلاد حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: در ۲۳ تیرماه برنامه‌های دهه کرامت با استقبال از کاروان خادمان آستان قدس رضوی، آستان حضرت احمد ابن موسی و آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و مسجد مقدس جمکران آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: همراه با اجتماع خادمان آستان‌های متبرکه در عصر ۲۳ تیرماه آیین تعویض پرچم به هماره نقاره زنی را خواهیم داشت و مجلس شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی و مدیحه سرایی حاج مهدی میر داماد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ادامه داد: صبح روز میلاد در شبستان امام خمینی(ره) ویژه برنامه با حضور علما، مراجع، مسؤلان و تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام، مدیران و مسؤلان، خادمان و زائران و افتتاح سومین جشنواره بین المللی مردمی کرامت و شانزدهمین جشنواره بین امللی امام رضا(ع) با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار می‌شود.

وی از اجتماع مردمی و هیئت‌های مذهبی استان قم در شب میلاد حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: کاروان شادی از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حرکت و در حرم مطهر اجتماع بزرگ مردمی را خواهیم داشت.

جذب خادم افتخاری

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه معارف ناب فاطمی در قالب ۱۳۲ منبر، مجلس سخنرانی در این ایام ارائه می‌شود، مطرح کرد: همایش بانوان فاطمی با عنوان «در پناه بانو» همراه با دسته شادی بانوان و با محوریت خانواده، تجلیل از دختران نمونه، برنامه ایوان آیینه، محفل شب شعر، محفل انس با قرآن و همایش طوبای کرامت و تجلیل از حافظان قرآن از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت فراخوان جذب خادم افتخاری خواهر و برادر در ۱۷ رده شغلی را خواهیم داشت، تصریح کرد: در این ایام از محل دائمی تولید و ارائه آثار هنری درموضوعات دینی، نرم افزار حریم بانو، نسخه زیارت مجازی حرم مطهر، آلبوم صوتی و تصویری خواهر خورشید، آلبوم قبله حاجات و آلبوم صحن مجاور رونمایی خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار