مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم گفت: در راستای ترویج معارف رضوی و با هماهنگی که با نهاد‌های تبلیغی و جهادی حوزه علمیه قم انجام شده است، ۳ هزار نفر از طلاب و روحانیون در دهه کرامت، به ۳۱ استان کشور اعزام می‌شوند و به ترویج معارف رضوی می‌پردازند.
کد خبر: ۶۲۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 10 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای  در نشست‌خبری ویژه دهه کرامت و کاروان زیر سایه خورشید که در دفتر آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، اظهار داشت: شناسایی خانواده‌های نیازمند و اهدای بسته‌های ارزاق به آن‌ها یکی از اقداماتی است که توسط نمایندگی آستان قدس و با مشارکت مردم انجام می‌شود.

وی افزود: نقش مردم در فعالیت‌های آستان قدس بسیار مهم است و تلاش می‌شود برنامه‌های خود را با همکاری مردم انجام دهیم، اعزام گروه‌های جهادی به دهستان‌های محروم نیز یکی دیگر از اقدامات آستان قدس است که در دهه کرامت انجام می‌شود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم تصریح کرد: تیمی از پزشکان خادم امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت به دهستان‌های محروم استان قم اعزام می‌شوند و هدایایی نیز به بیماران صعب العلاج اهدا می‌شود، کانون‌های تخصصی در شهر قم شکل می‌گیرد که در طول سال به مردم خدمت کنند که راه اندازی این کانون‌ها در دهه کرامت به فعالیت خود می‌پردازد.

تکیه ای بیان کرد: ایتام و سادات محروم و نیازمند توسط نمایندگی آستان قدس رضوی در قم شناسایی می‌شوند و دهه کرامت به آن‌ها کمک می‌شود، با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و سپاه قم به 200 زوج نیازمند قمی جهیزیه داده می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است در دهه کرامت 500 زائر اولی از مشهد مقدس برای زیارت به قم اعزام شوند و از آن‌ها میزبانی کنیم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم عنوان کرد: با توجه به این که در جوار حرم حضرت معصومه (س) هستیم تلاش می‌کنیم برنامه‌های ما با هماهنگی حرم کریمه اهل بیت (ع) باشد.

تکیه ای بیان کرد: جلسه‌های مختلفی با حرم حضرت معصومه (س) به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت برگزار کردیم و ده مسجد در قم انتخاب شدند که برنامه‌های مختلفی همراه با اهدای جوائز برای آن‌ها تهیه شده و اولویت با مساجدی است که نام مبارک امام رضا (ع) داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به نوزادانی که در دهه کرامت به دنیا بیایند و نام مبارک امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بر آن‌ها گذاشته شود هدیه‌ای اهدا می‌شود که این اقدام در راستای ترویج نام مبارک معصومین است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم تصریح کرد: در دهه کرامت خادم یاران رضوی با لباس خادم‌یاری امام رضا‌(ع) در حرم حضرت معصومه (س) حضور پیدا کرده و خدمت می‌کنند که خدمت به خانواده‌های نیازمندان یکی از برنامه‌های آن‌ها است.

تکیه ای با بیان اینکه طبق تکالیفی که مقام معظم رهبری به تولیت جدید آستان قدس رضوی اعلام کرده‌اند، دفاتر استانی تشکیل شده است، تصریح کرد: تشکیل دفاتر استانی آستان قدس رضوی، دو هدف کلی دارد که یکی ترویج سیره و معارف رضوی و هدف دوم خدمت رسانی به مستضعفین استان است در راستای همین اهداف در آستانه دهه کرامت بنا داریم این اهداف در دهه کرامت به صورت حداکثری به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که برای دهه کرامت مد نظر است، اعزام کاروان زیارت اولی‌ها به مشهدمقدس است که در این ایام، کاروان 500 نفره به مشهد اعزام می‌شوند و جشن میلاد امام رضا (ع) را در مشهد حضور دارند؛ شناسایی این افراد توسط مساجد در 60 نقطه استان قم انجام می‌گیرد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم ادامه داد: سال گذشته بیش از 3 هزار نفر زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند و در سال جاری نیز تاکنون 700 نفر اعزم شده‌اند طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال 3 هزار و 200 نفر از افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند، در قالب این کاروان‌ها به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

تکیه ای بیان کرد: در راستای ترویج معارف رضوی، با هماهنگی که با نهاد‌های تبلیغی و جهادی حوزه علمیه قم انجام شده است، 3 هزار نفر از طلاب و روحانیون در دهه کرامت، به 31 استان کشور اعزام می‌شوند و به ترویج معارف رضوی می‌پردازند، همچنین یک گروه ویژه آموزش روایتگری می‌بینند و این 80 نفر همراه با کاروان زیر سایه خورشید اعزام می‌شوند و کارهای تبلیغی انجام می‌دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار