چهل و چهارمين هیأت ورزشي استان قم به نام بولينگ و بيليارد فعاليت خود را رسما با مجوز اداره كل ورزش و جوانان و فدراسيون اين رشته در قم آغاز كرد.
کد خبر: ۶۲۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵ 09 July 2018

 

به گزارش تابناک قم، رشته بولینگ در کنار بیلیارد با سابقه‌ 40 ساله و فعال در 28 کشور عضو کنفدراسیون آسیا، در کشورمان نیز دارای یک فدراسیون ورزشی مستقل به نام بولینگ و بیلیارد زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است و قم نیز به تازگی هیأت ورزشی این رشته‌ها را راه‌اندازی کرده است.

البته عنوان اصلی این فدراسیون «بولینگ، بیلیارد و بولس» نامگذاری شده و این در شرایطی است که با برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان، انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد در راه است و از ششمین روز تیر ماه ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون این سه رشته آغاز شده است.

با برنامه‌ریزی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مهدی هنرمند به عنوان دبیر مجمع عمومی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس منصوب شده و ثبت‌نام از نامزدهای شرکت در انتخابات این فدراسیون ورزشی تا روز بیستم تیر ماه جریان ادامه خواهد داشت.

از جمله دستاوردهای فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در سال‌های فعالیت این فدراسیون می‌توان به کسب تعداد 53 مدال طلا، نقره و برنز از میادین آسیایی، جهانی و پیکارهای غرب آسیا در هر دو قسمت آقایان و بانوان اشاره کرد، ضمن اینکه رشته ورزشی بولس در سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده و فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس کشورمان موفق به کسب عنوان فدراسیون برتر آسیا از سوی کنفدراسیون قاره کهن نیز شده است.

این در حالی است که ابلاغ سرپرستی هیأت بولینگ و بیلیارد استان قم از سوی فدراسیون این رشته‌ها به نام علی‌اکبر قاسمی صادر شده و قاسمی نخستین سکان‌دار این رشته ورزشی در قم محسوب می‌شود که ماموریت توسعه رشته‌های زیر مجموعه این هیأت را پذیرفته است.

قاسمی مدیر مجموعه فرهنگی تفریحی رنگین‌کمان قم محسوب می‌شود، مجموعه‌ای که در سال‌های اخیر یکی از پایگاه‌های تفریحی مردم قم بوده و در آن هم اکنون امکانات رشته ورزشی بولینگ راه‌اندازی شده و علاقمندان به ورزش به فعالیت همگانی این رشته جذاب می‌پردازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار