مسئول روابط عمومی شرکت برق استان قم عنوان کرد: در صورت مدیریت مصرف برق از سوی مردم در ساعات ۱۴ تا ۱۶ ساعات اوج بار در در تابستان است، محدودیت برق اعمال نخواهد شد و شاهد قطعی برق در روز نخواهیم بود.
کد خبر: ۶۲۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 09 July 2018

به گزارش تابناک قم،کیانی پور در رابطه با قطعی‌های برق در چندروز گذشته عنوان کرد: به دلیل افزایش دمای هوا و مصرف بیش از حد وسایل سرمایشی، از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، برای هراستان خط قرمز پیک مصرف تعیین شده است که سطح خط قرمز استان قم مصرف بیش از ۷۳۰ مگاوات در روز است.

وی ادامه داد: طبق برآورد شرکت مدیریت شبکه برق ایران، جمع روزهای محدودیت احتمالی برق استان قم ۱۵ روز است اما این مسئله به طور پیوسته نیست و اگر هم روزهای گذشته این محدودیت ها پیوسته اعمال شده است علت آن افزایش مصرف برق و عدم مدیریت مردم است.

کیانی پور خاطر نشان کرد: در صورت مدیریت مصرف برق از سوی مردم به ویژه در ساعات ۱۴ تا ۱۶ که در تابستان اوج مصرف انرژی است، محدودیت ها اعمال نخواهد شد و شاهد قطعی برق در روز نیستیم، اما متاسفانه مصرف برق استان قم در ساعات اوج مصرف به بیش از ۷۳۰ مگاوات می رسد و شرکت برق استان مجبور به اعمال قطعی برق استان است.

مسئول روابط عمومی شرکت برق استان تصریح کرد: در تابستان سال گذشته در صورت استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی و کمبود انرژی، نیروگاه های برق‌ابی در پیک کشور وارد می شد و این کمبود انرژی از این طریق جبران می شد و قطعی برق در استان ها نداشتیم اما با توجه به کاهش نزولات آسمانی، امسال نیروگاه های برق‌ابی توانایی جبران کمبود انرژی برق را نداشته و به مدار برق کشور وارد نمی شوند بنابراین این کمبود انرژی از طریق قطعی و خاموشی در استان ها جبران می شود.

کیانی پور افزود: ساعات قطعی برق صنعتی شامل شهرک شکوهیه، محمود آباد، سلفچگان و کلیه مراکز صنعتی جاده اصفهان حدود ساعت ۱۳ تا ۱۵ است و قطعی برق شهری در ساعات قبل و یا بعد از این محدوده زمانی اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: محدوده زمانی قطعی برق از طریق سایت رسمی شرکت برق استان هر روز اطلاع رسانی می شود اما در صورت مدیریت شهروندان در ساعات اوج مصرف این قطعی برق به هیچ وجه اتفاق نمی افتد و یا حداقل ساعات اعمال قطعی برق کاهش می یابد حتی اگر این مدیریت از سوی شهروندان ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

مسئول روابط عمومی شرکت برق استان در پایان گفت: از مردم تقاضا می شود تا در استفاده از وسایل سرمایشی دقت کنند و وسایلی همچون کولر گازی را در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنند و وسایل پرمصرف خود را قبل و بعد از ساعات اوج مصرف استفاده کنند تا شاهد این نوع خاموشی و قطعی برق در تابستان امسال نباشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار