عضو هئیت علمی پژوهشگاه آینده روشن با بیان اینکه عنوان "رئیس مذهب شیعه" برای امام صادق(ع) یک غلط مشهور است، گفت: مذهب تشیع در واقع همان اسلام ناب محمدی(ص) است که از جانب خداوند و توسط پیامبر اکرم(ص) عرضه شده است، اما تفکر شیعه در زمان امام صادق(ع) و بوسیله ایشان احیا و منتشر شد.
کد خبر: ۶۲۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 09 July 2018

 

به گزارش تابناک قم،مجیداحمدی در خصوص عنوان "رییس مذهب شیعه" برای امام صادق(ع)، بیان کرد: این باور غلطی است که درتاریخ معاصر بین مردم جا افتاده است.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه آینده روشن با بیان اینکه شیعه معتقد است که رئیس مذهب شیعه، پیامبر اکرم(ص) است و اینکه امام صادق(ع) را رئیس مذهب شیعه می نامند یک غلط مشهور است، افزود: دلیل اینکه امام صادق (ع) به این عنوان مشهور شده اند را می توان در این مسئله دانست که با توجه به فضای سیاسی زمان ایشان، امکان انتشار علوم اهل بیت(ع) توسط این بزرگوار بیشتر فراهم بوده و به همین دلیل تقریبا تفکر شیعه به وسیله امام صادق(ع) احیا شد.

احمدی تصریح کرد: اصول مذهب شیعه توسط پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی(ع) تبیین شده و آنچه که امام صادق(ع) به تبیین آن پرداخته، فروع دین و مذهب شیعه است.

وی با بیان اینکه مذهب جعفری امتداد مذهب نبوی است، گفت: اینکه امام صادق(ع) را رئیس مذهب شیعه بدانیم بسیار غلط است و اینگونه تصور می‌شود همانگونه که محمد ادریس شافعی رئیس مذهب شافعی و ابوحنیفه رئیس مذهب حنفی است، امام صادق(ع) هم رئیس مذهب جعفری است.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه آینده روشن در آخر افزود: مذهب شافعی، حنفی، حنبلی و مالکی به خاطر مسائل سیاسی از اسلام راستین فاصله گرفته‌اند، اما مذهب تشیع در واقع همان اسلام ناب محمدی(ص) است که از جانب خداوند و توسط پیامبر اکرم(ص) عرضه شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار