مدیرکل اقتصادی استانداری قم:
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به رصد و آمارگیری واحدهای فعال و غیر فعال این استان و اعلام نتایج نهایی آن تا پایان تیرماه جاری گفت: اکنون حدود 30 درصد از واحدهای صنعتی و کشاورزی این استان نیمه فعال است.
کد خبر: ۶۲۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم،مجید آوری فرد اظهار داشت: از میان حدود 70 درصد واحد تولیدی فعال استان نیز بخشی با ظرفیت بالای 50 درصد و بخشی دیگر نیز با ظرفیت کمتر از 50 درصد به تولید مشغول هستند.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست. ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

وی با بیان این که فعالیت واحدهای تولیدی از جمله در حوزه کشاورزی به عوامل مختلفی از جمله فصل های سال بستگی دارد، افزود: هم اکنون بخشی از مرغداری های استان به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاییز و زمستان سال گذشته همچنان در وضعیت تعطیلی به سر می برند، اما در حال آماده شدن برای از سرگیری تولید و جوجه ریزی هستند.

بیماری آنفلوآنزای مرغی در یک دوره سه ماهه و از نیمه آذرماه تا نیمه اسفندماه سال 96 در قم شیوع پیدا کرد و حدود 165 واحد از 620 واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار این استان درگیر آن شدند.

آوری فرد همچنین قطع برق را نیز از جمله عوامل تعطیلی واحدهای تولیدی عنوان و اظهار کرد: برای برون رفت از این معضل انعقاد تفاهم نامه ای میان شرکت توزیع نیروی برق استان و واحدهای تولیدی در جریان است تا بواسطه آن، خسارت کمتری به آنها وارد شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار