معاون حرم حضرت معصومه(س):
معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) گفت: تاکنون 70 میلیارد ریال برای احداث شبستان حضرت زهرا(س) این مکان مقدس هزینه شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۶۲۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم،هادی محمودنژاد افزود: شبستان حضرت زهرا(س) یک هزار و 24 مترمربع زیربنا دارد که در زیر صحن امام هادی(ع) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این طرح دارای فضای عبادی و ویژه برگزاری آیین های مناسبتی و همچنین یک پنجره فولاد رو به مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که این شبستان سه درب ورودی دارد، گفت: شبستان حضرت زهرا(س) ظرفیت حضور 2 هزار زائر را دارد و دارای وضوخانه و تاسیسات لازم برای رفاه زائران می باشد.

به گفته محمودنژاد، هزینه احداث شبستان حضرت زهرا(س) از محل اعتبارات آستان مقدس حضرت معصومه(س)، خیران و کمک های مردمی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح شبستان حضرت زهرا(س) همسو با طرح جامع و افق 20 ساله در سال 90 در راستای استفاده موثر از فضای حرم مطهر و بهبود شرایط زائران این بارگاه ملکوتی با نظر تولیت آستان کلید خورد.

وی افزود: پس از تصویب نقشه‌ های معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی توسط شرکت مشاور، عملیات اجرایی طرح در سال 91 آغاز شد.

معاون حرم کریمه اهل ‌بیت(س) تصریح کرد: اجرای دیوارهای حائل پیرامونی در اطراف شبستان با استفاده از شمع‌ های بتون ‌آرمه یکپارچه، ساخت و تقویت ستون‌ های میانی، اجرای دال بتونی سقف، خاک ‌برداری سطح زیرین به‌ صورت لایه‌ لایه و استحکام ‌بخشی به خاک‌ های اطراف و اجرای پی به ‌صورت گسترده (رادیو ژنرال) از جمله مراحل اجرای طرح شبستان حضرت زهرا(س) است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار