مدیرکل هواشناسی استان قم با بیان اینکه ساختمان مرکز پژوهش‌های هواشناسی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: اگر اعتبارات موردنظر تأمین شود تا چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این مرکز مهم در استان قم خواهیم بود.
کد خبر: ۶۲۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم،یحیی زارع با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان مرکز پژوهش‌های هواشناسی قم اظهار داشت: یکی از مشکلات هواشناسی استان قم طی این چند سال گذشته نداشتن ساختمان مرکز پژوهش تحقیقات مرکزی با توجه به دارا بدون تمامی استان‌ها از این مرکز بوده است.

وی با بیان اینکه ساختمان مرکز پژوهش‌های هواشناسی قم بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است، ابراز کرد: اگر اعتبارات موردنظر تأمین شود تا چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این مرکز مهم در استان قم خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان قم یکی از اقدامات مرکز پژوهش‌ها را ساماندهی تهک‌ها دانست و افزود: تهک شهرسازی ازجمله تهک‌های با اهمیت بوده که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید مسئولان شهری توجه ویژه‌ای به آن داشته و نسبت به آن حساس باشند.

وی با اشاره به تنظیم بخش‌نامه‌ای توسط وزارت راه و شهرسازی برای اهمیت توجه به تهک شهرسازی تصریح کرد: این وزارتخانه در حال تنظیم بخش‌نامه‌ای در این رابطه و ابلاغ آن به مراکز استان‌هاست تا ادارات کل راه و شهرسازی و نظام‌مهندسی اقدامات لازم را برای اجرای آن به عمل‌آورند.

زارع با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان قم در زمستان گذشته و بهار سال جاری عنوان کرد: با توجه به شاخص‌های خشکسالی که شاخص‌های SPI است قم دارای خشکسالی بسیار شدید بوده و در 10 سال گذشته این روند اتفاق افتاده و امسال سرآمد همه‌ سال‌هاست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار