کارشناس هواشناسی خبر داد: امروز دمای هوای استان قم در بالاترین دما به 46 درجه سانتی گراد می‌رسد و یکشنبه 17 تیر ماه گرم ترین روز در هفته جاری است.
کد خبر: ۶۲۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 08 July 2018

 

به گزارش تابناک قم،محمد جواد ترابیان از روند ثابت دمای هوا تا هفته‌ی آینده خبرداد و گفت: از دیروز روند گرمای هوای استان آغاز شده است و این افزایش دما تا آخر تیرماه ثابت می‌ماند و احتمالا با ورود به مرداد ماه ازگرمای هوا کاسته می شود.

وی افزود: امروز دمای هوای استان قم در بالاترین دما به 46 درجه سانتی گراد می‌رسد و یکشنبه 17 تیر ماه گرم ترین روز در هفته جاری است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: اندازه گیری دما بر اساس استاندارد های جهانی انجام می‌شود و یکی ازمولفه های این استاندارد، اندازه گیری دما در ارتفاع دو متری از سطح زمین و در سایه است، بنابراین بدیهی است که دمای هوا در سطح شهر کمی بالاتر از دمای اندازه گیری شده باشد؛ چرا که در سطح شهر گرمای مصنوعی نیز در افزایش دما دخیل است.

وی تصریح کرد: گرمای مصنوعی بیشتر دراثر وسایل نقلیه عمومی به سطح شهر وارد می‌شود و همین موضوع گرمای هوا را ازآنچه که اندازه گیری می‌شود بیشتر نشان می دهد.

ترابیان در پایان خاطر نشان کرد: در هفته‌ی آینده تنها یک درجه از دمای هوا کاسته می‌شود اما با وزش باد در روزهای آتی گرمای هوا کمتر احساس می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار