تيم فوتسال الماس شهر در فصل جديد مسابقات ليگ دسته اول فوتسال باشگاه‌هاي كشور به نمايندگي از استان قم به مصاف حريفان مي‌رود.
کد خبر: ۶۲۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 08 July 2018

به گزارش تابناک قم، بعد از سقوط تیم فوتسال هیأت فوتبال قم به مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور وضعیت نماینده قم در دوره جدید بازی‌های این لیگ مشخص شد و قمی‌ها از پائیز امسال شاهد رقابت تیم الماس شهر قم با مدعیان صعود به لیگ برتر خواهند بود.

این در شرایطی است که آخرین بار در سال 1395 یک تیم به نام آتلیه‌طهران به نمایندگی از قم در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال به میدان رفت و با صعود به مرحله نهایی و نتایج درخشان خود با بازیکنان و کادر فنی بومی، موفق به کسب مجوز صعود به لیگ برتر فوتسال ایران شد.

آتلیه‌طهران دو دوره متوالی در سال‌های 1394 و 1395 نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال بود، تیمی که در سال 1394 تنها به دلیل تفاضل گل از صعود بازماند ولی در سال 1395 در جمع چهار تیم مرحله نهایی به همراه تیم مقاومت قرچک به لیگ برتر فوتسال راه یافت.

قم با 2 تیم در لیگ برتر فوتسال ایران

بعد از صعود تیم آتلیه‌طهران قم به بازی‌های لیگ برتر فوتسال ایران، بسیاری از اهالی فوتسال و قمی‌های علاقمند به این رشته سال 1396 را سال قدرت‌نمایی و خوشبختی فوتسال قم می‌دانستند اما در این بین کارشناسان فوتسال و قدیمی‌های این رشته معتقد بودند این اتفاق به نفع فوتسال قم نیست.

سیدمهدی غیاثی یکی از چهره‌های قدیمی و با سابقه فوتسال قم است که سال‌ها در لیگ برتر ایران بازی و مربیگری کرده، مربی‌ای که به خبرنگار فارس گفت: سال گذشته پیش از شروع لیگ برتر هم گفتم، داشتن دو تیم در لیگ برتر فوتسال ایران یک افتخار است اما باید با برنامه وارد لیگ شویم.

غیاثی: توان مدیریتی خوبی در فوتسال قم نداریم

وی ادامه داد: فوتسال یک رشته پرطرفدار و پر از بازیکن مستعد در قم است، اما سابقه عملکرد ما در سال‌های قبل ثابت کرده بود که توان مدیریتی خوبی در فوتسال قم نداریم، به همین خاطر است که با وجود استعدادهای زیاد و بازیکنان نخبه، هنوز قهرمانی لیگ برتر را تجربه نکرده‌ایم.

سرمربی سابق صبای قم و دبیری تبریز تصریح کرد: داشتن دو تیم در لیگ برتر خوب بود اما علاوه بر نداشتن توان مدیریتی، بزرگترین مشکل ما نداشتن حامی مالی و بودجه کافی برای تزریق به این دو تیم بود، از همان ابتدا مشخص بود که باید یکی از این دو تیم را فدای دیگری کنیم و همین اتفاق رخ داد.

رتبه پنجمی آتلیه‌طهران و سقوط هیات فوتبال قم

با این حال تیم‌های آتلیه‌طهران و هیأت فوتبال به نمایندگی از استان فوتسال‌خیز قم گام به رقابت‌های فصل 1396 لیگ برتر باشگاه‌های کشور گذاشتند، لیگی که با حضور 14 تیم آغاز شد و 26 هفته به شکل رفت و برگشت، بازی‌های آن به طول انجامید تا اینکه مس سونگون قهرمان شد، آتلیه‌طهران قم روی سکوی پنجم ایستاد و تیم فوتسال هیأت فوتبال قم به دسته اول باشگاه‌های ایران سقوط کرد.

در این گزارش به صورت ویژه به عملکرد تیم هیأت فوتبال قم می‌پردازیم، تیمی که میراث‌دار تیم‌های بزرگی به نام فراز، ارم‌کیش قم، کیش‌ایر قم، صبای قم، ماهان‌تندیس قم و یاسین‌پیشرو قم بود اما مدیریت ضعیف هیأت فوتبال قم که خود را متولی این تیم کرد، از همان شروع رقابت‌ها، این تیم با سابقه را به پرتگاه سقوط برد.

عملکرد ضعیف هیات فوتبال قم در لیگ برتر

تیم هیأت فوتبال قم در 13 بازی نیم‌فصل نخست بازی‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران در سال 1396 تنها در دو بازی به حریفان خود نباخت و مساوی کرد، 11 بازی را با شکست پشت‌سر گذاشت و با این نتایج مقدمات سقوط این تیم به دسته پائین‌تر در همان نیم‌فصل بازی‌ها فراهم شد.

این تیم که متشکل از کادر فنی و بازیکنان بومی، اما جوان و کم تجربه، گام به بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران گذاشته بوداز هفته دوازدهم نیم‌فصل نخست مسابقات به دنبال پایان همکاری با ابوالفضل ثانی، از سیدمهدی غیاثی برای خارج شدن از بحران سقوط استفاده کرد.

حضور غیاثی که یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال و فوتسال قم است و سال‌ها در لیگ برتر ایران بازی و مربیگری کرده، اگر چه در شروع رقابت‌ها با پیروزی تیم هیأت قم مقابل شهروند ساری و قهرمان باشگاه‌های آسیا یعنی تاسیسات دریایی تهران، امیدها را برای فرار این تیم از سقوط زنده کرد، اما یک موفقیت گذرا و موقت بود و تیم هیأت فوتبال قم از هفته سوم دور برگشت باز هم به نتایج ضعیف خود ادامه داد و در نهایت به دسته اول فوتسال ایران سقوط کرد.

دریغ از یک عذرخواهی از قمی‌ها

هیأت فوتبال قم در حالی به لیگ دسته اول فوتسال ایران سقوط کرد که نام‌های بزرگی همچون ارم‌کیش قم، صبای قم، ماهان‌تندیس قم و یاسین‌پیشرو قم را یدک می‌کشید، در حالی که ارم‌کیش قم در سال‌های 1384 و 1387 و صبای قم در سال 1391 سه بار نایب‌قهرمانی ایران را تجربه کرده بودند.

ماهان‌تندیس قم نیز در سال‌ 1393 روی سکوی قهرمانی تنها جام حذفی فوتسال ایران ایستاده بود و نگاهی گذرا به این دستاوردها نشان می‌دهد که هیأت فوتبال قم با عملکردی بسیار ضعیف و انتقادآمیز، تمام این موفقیت‌‌ها را نابود کرد، دریغ از یک عذرخواهی از قمی‌ها و جامعه فوتسال قم.

بی‌توجهی به ضعف هیأت فوتبال قم تا آب‌ها از آسیاب بیافتد

هیأت فوتبال قم در سال کابوس‌وار 1396 مدیریتی بسیار ضعیف داشت چرا که علاوه بر سقوط تیم هیأت قم به لیگ دسته اول فوتسال ایران، در لیگ برتر فوتبال ایران نیز شاهد سقوط صبای قم از لیگ برتر و سپس سقوط همین تیم از لیگ دسته اول به دسته دوم بودیم، تیم امید صبای قم از لیگ برتر سقوط کرد و نماینده قم در لیگ دسته سوم جام آزادگان سرنوشتی تاریک همانند سال‌های قبل داشت.

این در شرایطی است که عملکرد ضعیف هیأت فوتبال قم هیچ‌گاه از نگاه اداره کل ورزش و جوانان استان قم و دیگر مقامات بالادستی مورد بررسی قرار نگرفت، موجی از انتقاد به نحوه مدیریت تیم‌های پر اعتبار فوتبال و فوتسال قم وجود داشت اما این ضعف‌ها به نوعی بسیار ماهرانه و حرفه‌ای در فضای سکوت مدیریت شد تا آب‌ها از آسیاب بیافتد.

3 ماه تا آغاز فصل جدید لیگ دسته اول فوتسال

از دی‌ماه سال 1396 که بازی‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به رتبه‌ پنجمی آتلیه‌طهران قم و سقوط تیم هیأت فوتبال قم به پایان رسید تا کنون 6 ماه می‌گذرد و مطابق میل هیأت فوتبال قم و متولیان ورزش این استان، دیگر خبری از انتقادها نیست اما هیأت فوتبال قم همچنان بدون تغییر سر جای خود است.

اکنون کمتر از سه ماه تا شروع دوره جدید مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور زمان باقی مانده و نشستن به انتظار اینکه عاملان سقوط نماینده لیگ برتری قم مجازات شوند، ظاهرا کاری از پیش نخواهد برد، بنابراین زمان آن رسیده که فوتسال قم به فکر آینده باشد.

چشم امید قمی‌ها به الماس شهر

فوتسال قم که در کنار 19 سال حضور در لیگ برتر ایران، در لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور نیز سابقه طولانی دارد، امسال با نامی جدید حضور در این سطح از رقابت‌های باشگاهی فوتسال را تجربه خواهد کرد، تیمی به نام الماس شهر قم در جمع مدعیان صعود به لیگ برتر به میدان می‌رود، تیمی که چشم امید قمی‌ها برای بازگشت دوباره به لیگ برتر فوتسال ایران است.

الماس شهر که حضور در مسابقات لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور را نیز تجربه کرده، در فصل 98 – 1397 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به نمایندگی از قم به میدان می‌رود، در حالی که برای بازگشت مجدد به لیگ برتر راهی سخت و طولانی پیش‌روی این تیم است.

این در شرایطی است که دوره جدید بازی‌های لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور از پائیز امسال با رقابت تیم‌های مدعی از استان‌های مختلف آغاز می‌شود و تیم الماس شهر قم با کادر فنی و بازیکنان جدید خود، به مصاف مدعیان صعود به لیگ برتر فوتسال می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار