در جلسه کمیته زائرین غیرایرانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم مطرح شد
در جلسه کمیته زائرین غیرایرانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم بر ضرورت توجه به گردشگران زیارتی در کشور تاکید شد. استفاده صحیح از ظرفیت حضور زائران عراقی در شهر قم از دیگر نکات مورد توجه در این جلسه بود.
کد خبر: ۶۲۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 07 July 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کمیته زائرین غیرایرانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم ظهر امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم برگزار شد.

یونس عالی پور در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت امکانات اقامتی استان قم اظهار کرد: هم اکنون 13 هزار تخت در 287 واحد اقامتی استان از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر و خانه مسافر برای پذیرایی از زائرین و مسافرین وجود دارد.

وی ادامه داد: باید مدیران کشور همان طور که به توسعه صادرات غیرنفتی تاکید دارند، به مساله گردشگری زیارتی هم توجه داشته باشند. هر سال حدود 20 میلیون نفر به شهر قم سفر می‌کنند که بیش از دو میلیون نفر از آن‌ها از زائرین و گردشگران خارجی هستند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: یکی از راهکارهای مناسب برای جبران کاهش ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، تلاش برای ورود هر چه بیشتر گردشگران زیارتی به کشور است.

عالی پور با اشاره به کاهش ارزش پول کشورمان اظهار کرد: امسال با توجه به پایین آمدن محسوس ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی موضوع زائرین خارجی به خصوص عراقی از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

سفر گسترده مردم عراق به ایران

وی ادامه داد: دولتمردان باید برای این که گردشگری زیارتی را توسعه بدهند، تلاش کنند و در شرایط کنونی به دنبال افزایش صادرات غیرنفتی کشورمان باشیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: کشورمان از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی زیادی برخوردار است و مکان‌های زیارتی و مذهبی در شهرهای مشهد، قم و شیراز وجود دارد، ورود گردشگران مذهبی می‌تواند تاثیر زیادی در حل معضل کاهش ارز ریال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: گرمای شدیدی در کشور عراق در فصل تابستان وجود دارد و زیرساخت‌های سرمایشی این کشور نیز ضعیف است، این عوامل موجب می‌شود که مردم عراق در این فصل برای استفاده از مناطق خوش آب و هوا به کشورمان سفر کنند.

لزوم تجهیز پارک سوار شمالی

وحید گلیکانی در ادامه این جلسه با اشاره به استقرار اتوبوس‌های زائرین خارجی در شهر قم اظهار کرد: استقرار اتوبوس زائرین پاکستانی در پارک سوار شمالی در بلوار زائر و استقرار اتوبوس‌های زائرین عراقی در مزار امامزاده جمال در کمربندی اراک به هنگام ورود به شهر قم تصویب شده است. این اماکن گزینه‌های بهتری برای استقرار اتوبوس‌های زائرین خارجی نسبت به مکان‌های دیگر همچون مصلای قدس و مسجد جمکران است.

دبیر ستاد اربعین استان قم خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر برای تجهیز زیرساخت‌های اقامتی در مزار امامزاده جمال بیش از دو میلیارد تومان هزینه شده است، شهرداری و شورای حمل و نقل و ترافیک قم در خصوص تجهیز پارک سوار شمالی تکلیف دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار